Skip to content

Te sărut nenumărat, şi picant, dar şi sărat

Mai 9, 2013

te sarut bujor

Mi se pare că ar putea să bată oricând la uşă, ar putea să vină fără să spună nimic, fără să-mi dea niciun telefon. Aşa cum fac bărbaţii când sunt nebuni de iubire. Te pomeneşti cu ei în prag, emoţionaţi şi de aceea un pic rigizi, ca şi cum o singură mişcare necontrolată ar putea să le sfărâme barajul pe care îl ridică atât de insistent între inima şi mintea lor.

În răstimpul acesta de tăcere i-am scris.

“Bună diminescioara, călătorule prin nouri,

Sper că eşti vesel şi ferice. Eu sunt cu motănioara cuibărită la picioare, stă sub masa la care scriu şi îmi îmbrăţişează talpa stângă cu lăbuţele. Doarme şi e molatecă toată, blăniţa  îmi atinge mângâietor piciorul. Mă ţine în puf, motănuşa Corcoduşa.

Nu îndrăznesc să apropii şi celălalt picior de ea, de teamă să n-o trezesc. Şi beau ceai de vişine şi hibiscus şi corectez paginile pentru editură.

Când te întorci, când te întorci, când te întorci?

Zilele trecute am văzut un film teribil despre emigranţii ilegali, o poveste dură, desfăşurată pe cord deschis (Dirty pretty things, pre numele său). În toată nebunia acelei vieţi din Londra, două personaje, un negru şi o turcoaică se ajută unul pe celalalt, ea e îndrăgostită cobză de el şi nu-i spune, el e foarte echilibrat, nobil, cald, fără a fi expansiv, simpatizat spontan de cei care-l cunosc.

În fine, istoria e chiar răscolitoare, supravieţuirea lor înseamnă câte două slujbe şi multă umilinţă, oricine vrea să obţină ceva de la aceşti oameni o poate face ameninţându-i că îi toarnă la Emigrări, turcoaia e şantajata şi forţată de şeful ei să se înjosească şi, colac peste pupăză, alţii ca ei vin într-un hotel unde li se fac pe ascuns operaţii de tot felul şi îşi “donează” un rinichi sau… ce pot, ca să mai obţină câte un ban ori acte pentru un statut stabil în Londra.

Situaţiile sunt foarte verosimile, regizorul nu îngroaşe dramatismul, iar în tot iureşul acesta dureros negrul şi turcoaica (imaginează-ţi-o pe actrita aceea cu faţă de îngereasă, care a jucat în “Amelie”) ei doi sunt nemaipomeniţi. După tot felul de lovituri se păstrează puternici, încă neatinşi în fibra morală, încă au suflet. În final găsesc o formulă să plece în State, nu-ţi spun amănunte, sper să vezi filmul. De fapt doar ea, el se va întoarce nu ştiu unde, prin ţara africană natală, la fetiţa lui, pentru că soţie nu mai are.

Şi… pe aeroport, înainte de a se despărţi, are loc una dintre cele mai frumoase scene de dragoste pe care le-am văzut vreodată într-un film. Ea trece de aparatele de control, el n-o sărută înainte, nu-i spune, nu-i promite nimic. Turcoaia îi dă doar adresa din New York, la ruda care o va găzdui.

Acel ceva care a tot crescut în timpul poveştii, acel ceva dintre ei pluteşte în aer… te uiţi cum se despart fără să-şi fi mărturisit nimic.

Dar ea ajunge dincolo de punctul de control şi se întoarce spre bărbat. Pe lângă ea, pe lângă el trec oameni, e agitaţia aceea din marile răscruci unde a veni şi a pleca înseamnă deseori mai mult decât a te deplasa pur şi simplu în spaţiu, înseamnă, poate, a lua o hotărâre.Trec oameni şi cei doi se privesc de la distanţă, privirile lor străbat valul mulţimii şi ea îi spune, fără să auzim un sunet, doar buzele ei murmură: Te iubesc.

El o priveşte de parcă ar fi singuri în tot aeroportul, de parcă ar fi doar în tovărăşia propriilor suflete, el o priveşte şi buzele lui murmură la fel, neauzit: Te iubesc.

Am mai luat acum o cană de ceai şi mi-am scufundat uşor talpa stângă în blăniţa motănioarei. E călduţă toată, toată şi mă răsfaţă şi toarce.

Dă-mi un semn când vii… drag  al sufletului meu.

Te sărută nenumărat, şi picant, dar şi sărat,

Deea-Dulcineea şi  Motănuşa-Corcoduşa”

5 comentarii leave one →
  1. Bia permalink
    Mai 9, 2013 11:54 am

    Ieri rasfoiam postarile mai vechi si speram ca vei scrie iar… Si iata ca azi ai scris… si iata ca mi-ai adus aminte ca viata fara iubire este goala si doar iubirea ne face sa fim vii … oricat de greu ar fi. Multumesc.

  2. Mai 9, 2013 12:02 pm

    Felicitari pentru articol! Sublim!

  3. Mai 10, 2013 8:55 pm

    …nenumărat, şi picant, dar şi sărat…
    Clar şi foarte răspicat! Bravo!

  4. Bad Ass Tweety permalink
    Iunie 7, 2013 4:43 pm

    atuncea să-ți zică sărata deea. sau sărata monteoru.

    • Iunie 8, 2013 6:15 pm

      … adică nu ai avut şansa să guşti aşa ceva?!?!
      Sper să o ai! 🙂 … altcumva, vai de badass-ul tău ! Ba pardon, vai de ass-ul tău, că deh, te-ai jucat cu cuvintele şi nu ai vrut să fii tare! 😉

Lasă un răspuns

