Skip to content

Maica sufletului nostru, maica bunătăţii noastre

Decembrie 1, 2012

În abecedarul după care am învăţat limba română era o lecţie despre Unirea proclamată la 1 Decembrie 1918. Nu-mi amintesc titlul ei, dar mi-a rămas povestea despre oamenii care plângeau de fericire, românii veniţi din cele patru zări, călătorind care cum îi fusese în putinţă, cu căruţele, în şaua cailor, pe jos, cu desaga în care aveau ceva de-ale gurii şi cu un entuziasm care le-a ţinut loc şi de odihnă, şi de hrană.

Îmi aduc aminte de uralele şi căciulile aruncate de bărbaţi în aer  şi îmi aduc aminte mai cu seamă de strigătul unui copil: „Trăiască România dodoloaţă!”, România rotundă.
Atunci am simţit prima oară în viaţă că iubesc ţara care m-a născut. Atunci am simţit prima oară în viaţă duioşia oceanică a iubirii pe care ne-o poartă nouă România.

Ziua cea de azi ne aduce istoria aproape-aproape. În partea stângă a pieptului. Ne proiectează în câteva clipe de graţie pe care le-am trăit. Şi ne aminteşte  măreţia pe care au vădit-o românii şi trei săptămâni mai târziu, tot într-un decembrie, în 1989.

Nu râdeţi azi de mine, prieteni buni, prieteni în gând şi în văzduh.  Iubesc România în fiecare zi, nu doar azi.  Azi e ca un fel de Crăciun al României, de aceea spun şi eu cuvinte şi imagini pentru ea.  E o sărbătoare care ne duce în timpul sacru.  Ne aburcă în timpul vertical.

384693_194373210647866_3562274_n

390802_194371960647991_1166321795_n

                                                  386395_191183450966842_329919422_n

 fotografii Kurt Hielscher – România anilor ’30 (Istorie romaneasca in fotografii)

Iubesc România cu minunarea pe care o am în faţa cuvintelor. Nu mă imaginez trăind vreodată în altă ţară pentru totdeauna, pentru că sunt fermecată de limba română. E clipa mea de frumuseţe absolută – limba română. Sunt în genunchi în faţa limbii române. Şi sunt fericită în limba română. Nu îmi pot reprezenta propria fiinţă fără limba română.

Cum să nu iubesc România atunci? Cum să nu iubesc aerul pe care îl respir?

3 comentarii leave one →
  1. Decembrie 1, 2012 4:18 pm

    te imbratisez, dulce printesa, si-ti multumesc pentru iubirea ta zilnica de tara

  2. Decembrie 1, 2012 4:19 pm

    daaaa….România dodoloață…. mulțumesc! 😉

  3. Decembrie 1, 2012 10:59 pm

    De-ar simți mai mulți români ca tine… 🙂

Lasă un răspuns

