Skip to content

O viaţă şi cu moartea două (IV)

Martie 16, 2012

Ploua mărunt şi toată suflarea era în cimitir. Luminile pâlpâiau ca lumânările unui tort imens. Nicio flăcăruie nu s-a stins. Niciuna.

De parcă ploaia se sfia să atingă micile ruguri. Şi oamenii îşi dădeau bineţe şi se lămureau unul pe altul – mă duc până la tata, până la care unchi, care mătuşă… Într-un sat din Moldova. În noaptea de Paşti.

Surâdeau. Aveau călcătură a sărbătoare luminătoare. Împăcaţi, de parcă moartea nu e cu adevărat decât o curte largă de duminică unde ne întâlnim şi ne povestim ce-am mai făcut şi ne îmbrăţişăm de cât dor ne-a fost unii de alţii.

Şi atunci am plâns, Elixi, am plâns la mormântul unui om pe care eu nu-l cunoscusem, dar la a cărui poartă nevăzută l-am chemat cu toată forţa sufletului pe tata, cel plecat de pe lume cât eu plecasem din ţară.

Acolo m-am întâlnit cu el şi i-am spus din nou că-l iubesc şi cum respirau lumânările sub picăturile de ploaie şi cum lacrimile mele se amestecau cu lumina acelei ploi, sufletul meu l-a îmbrăţişat pe-al lui şi a fost o sărbătoare de regăsire şi a fost încredinţarea că moartea e doar o curte mai mare, de duminică.

O să-ţi povestesc până la capăt, iubite. Până la capătul nopţii.

(Prima parte a textului este aici, a doua parte aici, a treia parte  aici.)

3 comentarii leave one →
  1. Martie 16, 2012 7:56 pm

    Eu spun des ca moartea face parte din viata. Si totusi, uneori, la gandurile astea ma crispez si ma inghet.
    Si, mai ales, mi-as dori pentru toti oamenii, toti, sa nu moara nimeni inainte de a muri de-adevaratelea.Sa nu se ingroape nimeni de viu in resemnare, in tristete, in singuratate, in condamnare…

  2. dana permalink
    Decembrie 28, 2014 9:31 am

    de ce este necesara o astfel de imagine (spatele senzual al unui tanar) atasata unui astfel de text? de ce mereu sexul trebuie sa vanda orice (chiar si atunci cand un articol este bun, deci nu mai are nevoie de astfel de ambalaje)

Trackbacks

  1. Seeds « schtiel

Lasă un răspuns

