Skip to content

NOPŢILE CABIRIEI – Când bunătatea triumfă asupra durerii

Ianuarie 26, 2011

 

Surâsul acesta al Giuliettei Masina vindecă tot.  Nimic din soarta ei în aparenţă atât de sordidă nu rămâne nerăscumpărat. O femeie uşoară, care se vinde pe stradă. Şi totuşi crede în iubire. Crede în sufletul oamenilor. E în stare să privească orice mic, mare eveniment din viaţa ei ca pe o minune. Se bucură, nu lasă nimic ascuns, nu păstrează nimic doar pentru ea.  Ochii ei de Charlie Chaplin. Un pic stângace, nostimă, gălăgioasă, fragilă. O capodoperă de făptură. O capodoperă de rol.

Când marele iubit care urma să o salveze de mizeria prostituţiei şi să o ivească dinăuntrul ei pe dulcea prinţesă,  ei, bine, când marele iubit o întinde cu banii strânşi de Cabiria tocmai pentru a se reîntoarce la demnitate… Cabiria plânge.  E atâta vulnerabilitate în lacrimile ei, e atât de a nimănui în momentele acelea…

Pare că lumea întreagă i s-a prăbuşit pe umeri. Tocmai lipsa furiei, a revoltei face durerea ei molipsitoare. Am plâns de a sărit cămaşa pe mine când am văzut prima oară filmul acesta. Finalul acestui film. Minutul acela de suferinţă care strigă toate nedreptăţile îndurate de cei fără apărare, pe care oricine îi poate înşela, îi poate strivi.

Veselia circulară a oamenilor, a cântăreţului care o tachinează mi-a făcut mai fierbinte durerea pe care o simţeam şi eu în piept. Deodată cu uluitoarea Cabiria. Dar când ea a început să surâdă, din ce în ce mai copilăroasă, mai transparentă… am ştiut că nu e şi nu va fi niciodată singură. Nu  va fi niciodată învinsă, chiar dacă va mai fi, poate, înşelată, amăgită.  Am ştiut că îngerul păzitor al Cabiriei este chiar inima ei. Bunătatea inimii ei. Care triumfă mereu asupra durerii.

 

10 comentarii leave one →
  1. Ianuarie 26, 2011 7:39 am

    Buna dimineata Soare!!!…
    Ai fost vrednica rau in dimineata asta, inseamna ca iti este bine, cald si dulce in acelasi timp…
    Cu prietenie,
    Adm

    NB: sa-ti mearga tot timpul asa…
    acelasi
    adm

  2. Ianuarie 26, 2011 8:09 am

    asa e. inima e totul 🙂

  3. cunipop permalink
    Ianuarie 26, 2011 9:30 am

    Chapeau!
    Giulietta Masina ne va ramane in suflet.
    A fost o femeie extraordinara atat in viata cat si pe scena.

  4. Ianuarie 26, 2011 10:45 am

    Fellini… Un imperiu…Nu stiu, sunt prea putin, sa-mi raspund unei intrebari (nelegitime poate);
    – de ce ma obliga sa revad in minte „Persistenta memoriei” a lui Dali?

  5. Ianuarie 26, 2011 8:41 pm

    http://carti-audio-online.blogspot.com/

    http://memorialul-durerii.blogspot.com/

    Vă mulţumesc că îmi permiteţi să postez aceste două link-uri pe blogul d-voastră pentru trafic !

  6. Nota permalink
    Ianuarie 26, 2011 9:10 pm

    In primul paragraf ai scapat un „i” in Giuliettei. Altfel, un frumos displei de inima de catifea.

  7. elena agachi permalink
    Ianuarie 28, 2011 8:10 pm

  8. sami permalink
    Ianuarie 31, 2011 7:18 pm

    in viata reala, poate oare bunatatea sa triumfe asupra durerii?

    • Aprilie 22, 2012 9:08 am

      Da, Sami. Poate. O face mereu:)

Trackbacks

  1. NOPŢILE CABIRIEI – Când bunătatea triumfă asupra durerii - Ziarul toateBlogurile.ro

Lasă un răspuns

