Skip to content

Acesta este Paradisul

Ianuarie 19, 2011

De câte ori am spus ieri eu, mie, al meu, pentru mine? De câte ori mi-au sunat în minte cuvintele acestea, chiar dacă nu le-am rostit cu voce tare. Câte din gesturile mele le-au avut ca impuls? Eu, mie, al meu, pentru mine… De zece, de o sută de ori  într-o singură zi. De mii de ori într-o săptămână. Un număr care se multiplică în luni, ani, decenii. Vieţi de-a rândul.

E mai fericit cel care priveşte existenţa prin uşa abia întredeschisă a lui eu, mie, al meu, pentru mine?

 

 

Îmi place povestioara aceea despre un om care a primit  şansa să arunce o privire Dincolo, înainte să-i fi sunat ceasul. A ajuns într-un palat de aur.  În sala de ospeţe invitaţii stăteau în jurul unei mese încărcate cu mâncăruri alese. De o parte şi de alta, privindu-se unii pe alţii cu nespusă tristeţe. Se plângeau că le este de foame, căci în loc de tacâmurile obişnuite avea linguri cu coadă foarte, foarte lungă. Şi oricât încercau să le folosească aşa, nu reuşeau cu niciun chip să  mănânce. „Acesta este Infernul”, spuse  îngerul care juca rol de călăuză.

Călătorul a fost apoi dus într-un  alt palat care semăna întru totul  cu cel dintâi.  Aceeaşi splendoare, aceleaşi mâncăruri de te lingeai pe degete,  acelaşi fel de linguri uriaşe, cu coadă incomodă.  Şi aici a găsit o mulţime de oameni. Dar spre deosebire de  cei din prima sală de ospeţe,  ei râdeau şi petreceau mâncând pe săturate.  Fiecare mesean  îşi folosea propria lingură pentru a-l hrăni pe cel  din faţa lui, aşa că nimeni nu rămânea flămând. „Acesta este Paradisul „,  spuse călăuza.

Eu, mie, al meu, pentru mine… De câte ori am folosit ieri aceste cuvinte?

 

19 comentarii leave one →
  1. Ianuarie 19, 2011 6:56 am

    Deeatic… Ideatic… Multumesc pentru Impartasire…
    adm

  2. Ianuarie 19, 2011 6:57 am

    sa nu mai am acces?…
    adm

  3. Ianuarie 19, 2011 6:59 am

    M-am pacalit… Scrisesem mai ‘nainte:
    Deeatic… Ideatic… Multumesc pentru Impartasire…
    De!…
    Paradisul nu-i dat oricui sa-l zareasca…
    cu drag,
    adm

  4. Ianuarie 19, 2011 7:34 am

    …precum spunea Francesca de Rimini, in cantul V. 107…
    Dante, Dante…

  5. Ianuarie 19, 2011 7:44 am

    posibil. insa un paradis, il vezi cu adevarat abia dupa ce l-ai pierdut… cred

  6. Ianuarie 19, 2011 7:59 am

    Frumos.
    Pacatosul de mine s-ar fi descurcat probabil tinand lingura mai din scurt sau -si mai probabil – nerecunoscand ca ii e foame…

  7. OLGA permalink
    Ianuarie 19, 2011 9:07 am

    Paradisul de dincolo este suma faptelor ce le-ai facut sau nu …aici pe TERRA. Dai ca sa ai!

  8. Ianuarie 19, 2011 9:46 am

    🙂 Frumoasa parabola.
    E a doua oara in 24 de ore cand o aud/citesc.

  9. Iulia Popescu permalink
    Ianuarie 19, 2011 7:58 pm

    Foarte tare! Deci, foarte tare!

    @ben, da tot Topirceanu… haha

  10. Ianuarie 19, 2011 8:44 pm

    La întrebarea a treia răspund: Nu. 🙂

  11. Elixi permalink
    Ianuarie 20, 2011 2:54 am

    Există flori care se deschid în amurg şi se închid în zori. Nu? Se simt ne-flori pe timp de zi, când sunt târcolite de păsări normale, din alea care se culcă odată cu găinile şi se scoală odată cu găinile. Se lasă în schimb iubite de păsări „incubus”, noptatice, rara avis, la fel de rare ca florile nopţii. E un fel de a manifesta iubiri interzise, trezite de crepuscul, nebune în umbră, oarbe, contopite sălbatic când se nimereşte. Cu răutăţi parfumate, cu deranj împrejmuitor, cu ceartă – cu tot tacâmul.
    Cu riscul de a alunga partea masculină de audienţă din traficul tău de blog, îţi spun că te iubesc în felul meu ăla ciudat. Ăla cu clopote tibetane:)

  12. Ianuarie 20, 2011 10:03 am

    Dulce Deea, da’ stiu ca treci prin niste momente…!!! … de la goana nebuna a timpului si nestapanirea clipei pana la „depersonificarea” in stare pura…
    Stand-up and fight, Dulce Deea!

  13. vacitim permalink
    Ianuarie 20, 2011 2:56 pm

    foarte adevarate randurile 🙂
    si nu numai de cate ori le-am rostit, ci si de cate ori le-am gandit 🙂

  14. Jazz permalink
    Ianuarie 20, 2011 4:00 pm

    Eu imi doresc doar sa fie mai multi oameni ca tine, Deea. Te vom clona deci 🙂 iar fiecare clona va primi la aparitia pe aceasta lume o lingurita cu coada lunga. Pentru ca fiecare Dulce Clona ar sti ca ai doar ce dai. Jur ca nu m-am uitat la telenoveaua Clona 🙂 iar tu esti minunata.

  15. Ianuarie 21, 2011 10:20 am

    Pentru tacerile tale… Pentru Inima ta…

  16. Ianuarie 24, 2011 2:58 pm

    nu-mi amintesc care scriitor roman[ardelean?]a spus ca”vesnicia s-a nascut la sat”.adica ziua de azi seamana cu cea de ieri cre,la randul ei seamana cu cea de alalta ieri.si saptamana asta seamana cu precedenta,luna de acum cu cea de dinainte pana vine pastele,apoi innaltarea,dumineca mare,o serie de sfinti si la urma craciunul.intre-timp mai moare cineva si rudele principale se cherchelesc la parastas ca au mai scapat de o gura de hranit sau se mai naste un copil si se face o cumetrie cu tuica,vin si sarmale. si anul urmator la fel dar la alti consateni.”asa a vrut dzeu”,dzeu sa-l/s-o ierte.n’au bani pt doctori si medicamente.asta se chema taditie.si daca nu se schimba nimic in 10-100-1000 de ani,traditia priponeste evolutia,adica devine o prostie.noroc ca hazardul mai aduce cate o inteligenta care mai creeaza ceva,chiar si-o muzica frumoasa.azi e 24/01/2011.ma simt bine si n’as vrea sa supar pe careva.dar constat,cu regret,ca vesnicia a patruns adanc si la oras.

    • Ianuarie 24, 2011 3:52 pm

      Lucian Blaga – “Sufletul satului”?

  17. Aprilie 22, 2011 10:47 am

    Sărbători fericite şi luminoase îţi urez, dragă Foarte Dulce Deea !!

  18. Aprilie 24, 2011 6:31 am

    Hristos a înviat!
    Deie bunul Dumneuzeu ca sufletul tău, dragă Foarte Dulce Deea, să fie plin de HAR ca întotdeauna, iar inima ta, să fie plină de iubirea celor care te iubesc!

Lasă un răspuns

