Skip to content

Rupere de nori: Ne este ruşine că am făcut formaţii pe stadion, ne este ruşine că am scandat la unison: Partidul, Ceauşescu, România!

Martie 20, 2010

… prietenii ştiu de ce

Anunțuri
42 comentarii leave one →
  1. Martie 20, 2010 9:17 am

    La ce ajuta rusinea?

  2. Martie 20, 2010 9:19 am

    Probabil că e o palidă întrezărire a ceva ce s-ar chema responsabilitate…?

  3. Martie 20, 2010 9:27 am

    Bine ca nu ne e RUSINE acum.. Sau acum suntem mandri ? Sau avem motive ca ACUM sa fim mandri ?

    • Martie 20, 2010 9:32 am

      N-avem, Florine, n-avem câtuşi de puţin motive să fim mândri. Uf! Ascultă clipul şi dă-l mai departe. Merită. Poate ne aminteşte şi de ruşinea de atunci, şi de cea de acum.

  4. igaveuponlife permalink
    Martie 20, 2010 9:53 am

    Sunt putini care sa-si aduca aminte de vremurile alea si sa citeasca un blog in acelasi timp. Totusi, clipul e bine primit si pe blogul meu.

    • Martie 20, 2010 10:37 am

      Nu cred că sunt chiar atât de puţini. Mulţi dintre cei care citesc bloguri au 30 şi ceva de ani :):)

  5. Martie 20, 2010 11:27 am

    Ah ge bagad… daga mai draia Geaugezgu azda al vozdru aveam ji eu unde za dedonez vezda mea gu dinamida.:)

  6. Martie 20, 2010 12:52 pm

    Ruşine ar trebui să le fie celor care ne-au obligat să facem ceea ce am făcut în vremurile acelea mizerabile, numai că în loc să le fie ruşine, se lăfăie chiar şi acum în onoruri şi prosperitate neruşinaţii aceia care au schingiuit coloana vertebrală a demnităţii acestui popor necăjit. Şi da, uitam, pentru că acele hiene au făcut tot ce este posibil să şteargă cu buretele istoriei peste fărădelegile lor, iar tinerii nici măcar nu pot să creadă că ceea ce le povestim poate fi adevărat, din pacate. 😦

  7. Martie 20, 2010 1:10 pm

    Am ascultat. Tot ce pot sa iti spun e ca maicamea si bunicamea o duceau mult mai bine pe timpul lu impuscatu decat au dus-o acum. Si nici nu au participat la marsuri, nici nu erau obligati sa faca nu stiu ce.. maicamea, avea 24 de ani, isi permitea sa-si cumpere o casa si o masina si sa aiba doi copii. Si nici membru de partid nu era macar. Bunica era, si asta pt ca lucra intr-o mare uzina in Galati si dupaia isi deschisese un aprozar si a trebuit neaparat sa devina membru. Sa mai faca un tanar in ziua de azi ce facea unu atunci. Acum in ”capitalismul romanesc” maicamea a fost nevoita la anii ei ( aproape 48 de ani ), dupa 24 de ani de munca la stat, sa plece in afara ca sa poata sa-si plateasca creditele si sa mai inteleaga ceva din viata asta. Ca sa nu mai traiasca DOAR pentru a plati datorii.

    Nu sunt nostalgic.. M-am nascut in 87.. n-am cum sa fiu. Pana si cretinu de taicamiu imi povestea ca pe vremea aia, pana si tinerii se distrau mult mai bine decat o facem noi AZI. Asa cu toata cenzura care era, cu toata Militia..

    Eu ma intreb CINE a stabilit ca acest CAPITALISM ar fi EDENUL spre care toti ar trebui sa tindem. Poate ca unor popoare nu li se potriveste aceasta ”haina”. Zilele trecute ma uitam la inaungurarea unor cai ferate in CHINA. Cea mai rapida linie din lume, doua trenuri simultam pleaca dintr-o gara, parcurg 1000 de km in 3 ore (!) cu o medie de viteza de 350 km/ora. Stii cat fac eu de la Galati la Iasi cu trenul ? 5 ore ! ( cu sageata-albastra..cica ACCELERAT ) 250 km in 5 ORE !

    Asta este CAPITALISMUL ROMANESC. As da MAINE Romania si capitalismul ei, pe COMUNISMUL din BEIJING..

    • Martie 20, 2010 1:26 pm

      EXACT ! ce spuneam puţin mai sus : tinerii habar nu au ce teroare a fost în acele vremuri. Şi nu pot să creadă că nu se poate construi o societate normală cînd la cîrma acelei societăţi sunt călăii care au decapitat întreaga elită a ţării; ca să nu fie neclarităţi, mă refer faptul că revoluţia a fost confiscată în 89 de ilicescu care şi-a plasat acoliţii în toate sectoarele decizionale; vezi de exemplu recentul caz Voicu.

  8. Martie 20, 2010 2:22 pm

    …nu trebuie sa ne fie rusine de nimic… Nu avem de ce a ne rusina… Este istoria noastra, asa cum este ea… Si nemtii l-au avut pe Hitler, si nu-i simt deloc rusinati, deloc girboviti, deloc ticalositi… Ii simt mai uniti ca oricind…
    Nu ne-am respectat Istoria. Istoria nu ne va respecta…
    Ce traim, de ce traim, ce traim… Cu timpul, unii dintre noi vom intelege poate… ce s-a intimplat si mai ales ce se intimpla si de ce se intimpla, ce se intimpla…
    Inainte de ’89 a fost rau???…
    Dar acum cum este??… Mai bine?… Mai lin?… Nimeni nu a obligat pe nimeni… Vrem sa vedem raul??… Ce traim azi, este doar inceputul… Intotdeauna altii au fost de vina pentru nerealizarile noastre… Dar, noi… noi am avut vreodata, vreo vina??…
    Altii au fost de vina pentru uritenia noastra…Altii… Eternii, Altii…

  9. Martie 20, 2010 2:44 pm

    Viitorul Romaniei este mult mai sumbru decit ne putem imagina… Si vina ne apartine fara echivoc… fara exceptie… Nu exista exceptie atunci cind vorbim despre viitorul propriului nostru destin… Deopotriva si laolalta cu TOTII, sintem partasi la infernala drama pe care o traieste – astazi – poporul roman… Toti sintem de vina prin nealaturare, prin neimplicare, prin nepasare…

  10. Martie 20, 2010 3:12 pm

    Ce simplu este să amesteci categoriile între ele şi să clamezi vinovăţia victimei. Toţi suntem de vină ? Precis ? La canal, la Gherla, Aiud, victimele s-au sinucis nu ? La Piteşti victimele deveneau călăi prin propria lor voinţă, nu e aşa ? Partidul Comunist şi Securitatea Ceauşistă au fost factori ai progresului, da ? Toţi suntem de vină prin urmare; d-aia nimeni nu a plătit pentru crimele comise atunci, şi ne merităm soarta, pentru că o haită de ticăloşi kaghebişti a pus mîna pe destinele ţării în dec. 89, a spălat tineretul pe creier, şi ne face să ne simţim vinovaţi cu toţii, prin neimplicare, da ? In-te-re-sant !

    • Martie 20, 2010 4:13 pm

      Canalul, Gherla si Aiudul este creatia noastra… Noi am acceptat-o, noi am inchis ochii… Nimeni nu poate spala un creier sanatos… Nimeni!… Duplicitatea ne-a fost frate si sora si sotie si amanta si Credinta… Nimeni nu te poate vinde mai mult decit te poti vinde tu insuti…
      Draga Tibi, trebuia sa inveti sa accepti ca Nimeni nu ne-a facut vreodata vreun RAU, decit am fist in stare sa ne facem noi insine…
      Restul este, doar o simpla spalare cu apa de gura… Poporul roman este victima, propriilor sale decizii…
      Ai sa traiesti, sa intelegi aceasta crunta neimpacare…
      Cu stima,
      Andrei D.MITUCA

      • Martie 20, 2010 4:36 pm

        Domnule Mituca, ai dreptate !

        Tocmai mi-ai reimprospatat memoria ! In 1958, cind aveam opt ani, tata s-a dus voluntar la puscarie. Iar mama s-a complacut; iar eu am fost pur si simplu fericit ca militienii au confiscat toate cartile din casa, inclusiv abecedarul si caietele mele de scoala. Sigur ca am invatat sa traiesc duplicitar, sigur ca in dec. 89 am sperat sa ne reconfiguram soarta.

        Sigur ca Iliescu si gasca lui producatoare de „Voicu” este un serafim, sigur ca kaghebeul este o metafora, etcetera.

        Ai dreptate domnule Mituca !
        Rusii nu ne-au facut nici cel mai mic rau, ba dimpotriva !

        Nu avem nevoie sa discernem intre calai si victime.

        Ai dreptate domnule Mituca, restul este apa chioara !

        Adio domnule ! Sper sa fii fericit cu invataturile dumitale cu tot.
        Daca in acest fel reusesti sa-ti faci constiinta sa doarma, iata, ma declar vinovat de toata suferinta familiei mele. Bine ?

        Si intra putin pe blogul lui Florin. Cred ca o sa-ti placa enorm ce vei vedea acolo.

        Tiberiu Orasan.

      • Martie 20, 2010 5:33 pm

        Este foarte usor sa te incrustezi intr-o victima… de fapt este cel mai usor si dulce afrodisiac… Sa-ti lingi ranile si sa ramii impacat, intr- sine care – bineinteles – iti apartine, asteptind pe altii sa-ti faca dreptate… Dreptatea ta sa-ti ramina doar tie, ca un imens bun „spiritual” pe care nu vrei sa-l imparti cu nimeni… Asta s-a intimplat in Romania. Asta se intimpla si acum… Fiecare isi traieste „dreptatea” lui, numai a lui… Fiecare tine cu dintii de ea si nu o imparte nimanui… Noi, romanii nu impartim si nu impartasim NIMIC cu NIMENI… Nu inteleg ce cauta in comunicarea noastra, rusii… Ei sint de vina pentru ticalosii nostrii puri??… Ei sint de vina ca noi, astazi nu ne mai intelegem, nici macar de-un fir de malai??… Tot ei sint de vina pentru noi i-am tradat pe nemti, in al II-lea razboi mondial??.. iar acum platim de ne uscam…
        Noi si in corespondentul parintilor nostrii, chiar nu avem nici o vina???…
        Daca asa credeti si asa simtiti, nu am decit sa ma retrag din dialog, nu inainte de a va reaminti ca plutonul care l-a executat pe Antonescu, a fost un pluton romanesc… nu mai conteaza din ordinul cui…
        Tradarea ne-a adus aici… tradarea va fi cea care ne va sterge din Istorie, stimate domnule Tibi…
        Personal nu simt nevoia sa mai continui acest dialog. Personal nu mi-am construit nici o imagine despre d-voastra… Prefer sa ma retrag si sa nu va mai citesc niciodata…
        Viata este al naibii de scurta… Imi pare rau pentru suferinta familiei d-voastra… Dar tare mi-e teama ca suferinta familliilor Romaniei de astazi va continua… iar d-voastra veti gasi alti si alti vinovati…oricine in afara de noi Insine…

        NB: Diferenta de virsta dintre noi nu este spectaculoasa… Perceptia, in schimb este cu adevarat infernala…

        Cu aceeasi stima,
        Andrei D.MITUCA

  11. Martie 20, 2010 5:49 pm

    In definitiv, ceea ce am vrut eu sa scot in evidenta, este faptul ca la noi, niciodata nu gasim adevaratii vinovati; traim in continuare duplicitar, ascunzind mizeria sub covor; Iar discursul sofistic nu ma impresioneaza in nici-un fel, mai ales cind muta accentul de pe vinovatia calailor pe vinovatia colectiva; este vechi perocedeul si l-a utilizat chiar ilicescu la inceputul anilor 90 cind a mutat responsabilitatea politrucilor de prim rang pe umerii celor patru milioane de membri simpli de partid. Cel putin cu mine, astfel de discurs nu tine; chiar deloc.

    Cit despre parerile de rau exprimate … sint deja sigur ca unora le pare tare rau ca acele victime inca mai au urmasi care sa le tot scoata ochii vinovatilor nepedepsiti pentru crimele comise. Criminali care iata, au avocati iscusiti in denaturarea adevarului.

  12. Martie 20, 2010 7:34 pm

    eram doar apendicele unui puternic sistem de import – mai multa rusine ar trebui sa ne (le) fie dupa ”89

  13. Martie 20, 2010 8:14 pm

    cand am vazut cum infloreste burghezia comunista,cum se intinde pandemia fricii in randul populatiei in fata unor analfabeti,cand am vazut,asa cum scrisese o ziarista,ca erau doi cu sapa si cinci cu mapa, m’am indarjit impotriva chefliilor si in sedintele de partid[eram membruP.C.R.]criticam cele observate in speranta ca se vor inlatura cauzele nedreptatilor.fostii „peceristi” imi strangeau mana dar, verbal ,nu ma sustineau.acum sunt pnelisti.unii dintre ei,pensionarii si somerii critica starea tarii.cand i-au arestat pe ceausesti,m’am imbatat ca un porc[vorba vine];osanalele de alta data erau pt. strainatate;o duceam rau?conducerea URSSne-a impus sa platim datoriile de razboi in alimente.dar n-a murit nimeni de foame.dupa razboi,era asfaltat doar DN1 si semanat cu gropi.da,dar acum sunt liber;snt liber sa cersesc, sa scriu pe net dar nu orice.expira timpulsolutia?inlocuirea democratieipolitice cu democr.spcialistilor.

  14. Martie 20, 2010 8:23 pm

    cand am vazut cum infloreste burghezia comunista,cum se intinde pandemia fricii in randul populatiei in fata unor analfabeti,cand am vazut,asa cum scrisese o ziarista,ca erau doi cu sapa si cinci cu mapa, m’am indarjit impotriva chefliilor si in sedintele de partid[eram membruP.C.R.]criticam cele observate in speranta ca se vor inlatura cauzele nedreptatilor.fostii „peceristi” imi strangeau mana dar, verbal ,nu ma sustineau.acum sunt pnelisti.unii dintre ei,pensionarii si somerii critica starea tarii.cand i-au arestat pe ceausesti,m’am imbatat ca un porc[vorba vine];osanalele de alta data erau pt. strainatate;o duceam rau?conducerea URSSne-a impus sa platim datoriile de razboi in alimente.dar n-a murit nimeni de foame.dupa razboi,era asfaltat doar DN1 si semanat cu gropi.da,dar acum sunt liber;snt liber sa cersesc, sa scriu pe net dar nu orice.expira timpulsolutia?inlocuirea democratieipolitice cu democr.spcialistilor.{sarut mana.se pare ca nu ma repet destul!ma bucur ca mai sunt altii…}{dna scriitoare dora s.a sters toate comentariile[spam?]}

  15. Martie 21, 2010 4:08 pm

    Si totusi este primavara !

  16. igaveuponlife permalink
    Martie 22, 2010 8:57 pm

    Te-am premiat, sa innebunesc 🙂 Intra putin la mine pe blog.

  17. Martie 22, 2010 9:01 pm

    Ştiu, ştiu, ştiu, dragă, dragă, DulceDeea, că am răspuns la o provocare pe blogul tău senin şi plin de iubire, 😦 provocare la care nu pot să mă comport indiferent. 😦 Îmi pare tare rău că nu am reusit să mă abţin. 😦 Promit să fac penitenţă şi să mă abţin macar de acum încolo. Sorry, sorry, sorry ! 😦

    • Martie 25, 2010 5:49 pm

      🙂

    • Martie 27, 2010 6:43 pm

      Nu trebuie să te abţii, Tibi drag. M-a impresionat enorm ceea ce ai povestit despre cutremurele pe care le-a adus comunismul în viaţa ta. Lucrurile acestea le văd mai degrabă ca tine, nu cred că toţi suntem vinovaţi la fel. Există grade de participare la ticăloşiile de neimaginat de care a fost capabil comunismul. Există călăi şi există cei care au fost martirizaţi, există torţionari şi există oameni care au fost doar fricoşi, există cei care puteau să-şi toarne la Securitate şi prietenul, fratele, soţul, există şi cei care au intrat în PCR pentru că aşa se făcea pur şi simplu, fără avantaje de nu ştiu care.

      A fost o anestezie generală de conştiinţă din nefericire. Era ca şi cum regimul pusese bromură în ceaiul celor mai mulţi dintre români, reflexele de fiinţe verticale erau încetinite… şi mai ales nu mai existau modele, modele reale. O mână de oameni au mai avut curajul să protesteze sub o formă sau alta după ce închisorile comuniste i-au decimat pe marii opozanţi din vremea lui Dej.

      Am fost un adolescent precoce. Şi am avut mereu prieteni mai mari cu care discutam, ne revoltam că trăim aşa, că va fi o viaţă fără libertate. Aveam ochii deschişi asupra terorii lente pe care ne-o injectau în oase. Tata, mama, prietenii lor trăiau într-o lume boemă unde se vorbea despre asta. Din păcate se vorbea la interminabilele băute şi totul se dilua, totul rămânea în aer, ca o tristeţe noroioasă şi deznădăjduită.

      Am citit foarte mult după Revoluţie despre vremurile de adevărat eroism, despre deţinuţii politici. Am plâns cu inima ca o rană vie, aşa o simţeam… nu ştiusem dimensiunea monumentală a răului. Nimeni nu-mi povestise până atunci, nicăieri nu putesem să citesc, ascultasem toată copilăria cu tata, cu bunicul Europa Liberă, dar nu cred că prinsesem emisiuni în care să se povestească despre fenomenul Piteşti şi despre alte cruzimi de acest soi. Ori fusesem poate prea copil şi chiar nu înţelesesem, chiar nu reţinusem.

      A fost un şoc atunci când am aflat, după Revoluţie. Citeam tone de ziare, românii libere, reviste gen Memoria, cărţi mărturisitoare ale unora dintre aceşti martiri. Şi nici azi nu pot înţelege cum e cu putinţă ca omul să ajungă atât de sălbatic încât să tortureze alt om şi să poată râde, mânca, dormi liniştit noaptea….

      Fenomenul Piteşti, de Ierunca, şi Patimile după Piteşti, de Paul Goma m-au zguduit. Acela a fost iadul – punctul în care au făcut în aşa fel încât să şteargă graniţa dintre deţinuţi şi torţionarii lor, atunci când pentru a se salva de tortură fiecare era presat să devină călăul altcuiva din celulă. Într-un fel ideologii regimului au continuat experimentul. Într-un mod mult mai subtil, fără schinguire fizică, dar ştergând graniţele dintre bine şi rău, dintre acceptabil şi inacceptabil, dintre vinovaţi şi nevinovaţi…

      Şi urmările încă le trăim.

      • Martie 29, 2010 10:14 am

        Mulţumesc tare mult.
        Mai multe cuvinte ar fi de prisos. Sărut sufletul tău generos.

  18. Martie 23, 2010 9:02 am

    Buna! Offtopic acum e prima data cand dau peste blogul tau…si pentru ca mi-a placut ce am vazut pe aici te-am adaugat la blogroll… Daca o sa ma consideri demn de onoarea de a-mi intoarce serviciul ti-as fi foarte recunoscator… Numai bine!
    http://blogdeprost.wordpress.com/

  19. Martie 23, 2010 4:40 pm

    Ceea ce este interesant este că se continuă chestiunuă acţiunea de atunci, doar că personajele s-au cam schimbat. E, bine, treba cu ruşinea a cam dispărut, atâta tot. Din păcate, era cam şi singurul motiv de ne responsabiliza pe undeva… dar…

  20. Martie 23, 2010 9:57 pm

    pe mine m-a enervat florin. daca e nascut in 87 inseamna ca are 23 de ani, eu am 27 dar asta nu ii scuza atitudinea de „statul sa ne deie” si „ce bine ca ne dadea”. bine ma, si maica-ta in afara de casa si cei 2 copii, ce avea? avea drepturi? putea sa vorbeasca? sau era de aia care nu vorbea?

  21. Martie 24, 2010 11:38 am

    mi-a placut comentariul lui florin.insa,dupa cate stiu eu,in china nu este un comunism pur deoarece exista si proprietati particulare.poate dl florin este mai avizat,sa ne prezinte ceva mai pe larg situatia.fostul secretar de stat usa,kissinger,a prevazut,cu ani in urma,ca r p chineza va ajunge o mare putere economica si militara;n’am inteles de ce iti etichetezi tatal ca fiind „cretin”?

  22. Martie 24, 2010 11:47 am

    mi-a placut comentariul lui florin.insa,dupa cate stiu eu,in china nu este un comunism pur deoarece exista si proprietati particulare.poate dl florin este mai avizat,sa ne prezinte ceva mai pe larg situatia.fostul secretar de stat usa,kissinger,a prevazut,cu ani in urma,ca r p chineza va ajunge o mare putere economica si militara;n’am inteles de ce iti etichetezi tatal ca fiind „cretin”?{buna ziua CENZURA!vorbiti din california,londra,sau din tara?multumesc pt mentiune}.{O sa se supered-ra D.D.si-mi va sterge comentariul;chiar vreau sa vad raspunsul la comentariul meu de ieri}.

  23. Martie 24, 2010 11:49 am

    mi-a placut comentariul lui florin.insa,dupa cate stiu eu,in china nu este un comunism pur deoarece exista si proprietati particulare.poate dl florin este mai avizat,sa ne prezinte ceva mai pe larg situatia.fostul secretar de stat usa,kissinger,a prevazut,cu ani in urma,ca r p chineza va ajunge o mare putere economica si militara;n’am inteles de ce iti etichetezi tatal ca fiind „cretin”?{buna ziua CENZURA!vorbiti din california,londra,sau din tara?multumesc pt mentiune}.{O sa se supered-ra D.D.si-mi va sterge comentariul;chiar vreau sa vad raspunsul la comentariul meu de ieri}.{cui foloseste??cat functioneaza CENZURA?}

  24. Martie 25, 2010 5:49 pm

    Deea, draga noastra… Ai reusit sa incrancenezi spirite, nu stiu daca a fost un gest gandit, un fel de cascaval intins sau o banana pentru maimute… Dar ma uit cat de repede ne napustim la beregati. Si stii ce e mai tragic? De foarte multe ori sunt oameni extrem de interesanti, de la care mai avem inca multe de invatat.

    Mi-e ciuda ca viermii nu pot fi prinsi atat de usor intr-o disputa…

    • Martie 25, 2010 8:56 pm

      eu unul multumesc !
      Chiar ca-i o experienta inedita – sa fiu surprins pe-o craca intr-un safari monitorizat din elicopter.

      ps:
      Comentariul meu se referea exclusiv la clip !

    • Martie 27, 2010 6:49 pm

      Nu, Paul, nu întind capcane 🙂 şi nici nu mă gândesc la oamenii din jur ca la nişte maimuţe, chiar atunci când cu unii mi-e mai greu să comunic. Avem violenţă, o avem mulţi dintre noi şi cel mai greu de ea ne dăm seama. Nu e vorba de o violenţă a pumnului, ci de orbirea-asurzirea care ne împiedică să-l auzim pe celălalt. Cred că asta ne ţine pe loc – violenţa. Şi cinismul cred că e tot o formă disimulată de violenţă :):)

  25. Gabriela permalink
    Martie 26, 2010 6:49 pm

    nici nu eram nascuta in `89 dar din cate imi povestea bunica, ea cum reusea sa plece in Libia si in Turcia la munca pe vremea lui Ceausescu? Cum reusea bunicu` atunci sa traiasca din constructii? si multe altele… nu spun ca atunci era rau sau bine…ceea ce spun ca acum este foarte rau. si ca exemplu: sunt din Navodari, jud Constanta si „liderii nostri” vor sa construiasca o groapa de deseuri toxice la nici mai putin de 1.5 km de oras si de Marea Neagra. O groapa de gunoi care nu primeste gunoaie doar din Romania ci din toata EUROPA! iar cand toti primarii din intreg judetul Constanta in frunte cu Mazare s`au opus ei ce au facut? au dat ordonanta de urgenta pentru construirea acestui infern pentru noi. si unde mai pui ca daca primarul nostru se mai opune mult, pe langa faptul ca este deja dat in judecata de catre stat, el impreuna cu Mazare, mai si plateste amenda de 1000 lei pe fiecare zi de intarzire pentru constructia respectiva. si unde mai pui ca aceasta groapa de gunoi TOXIC va primi in fiecare zi cate 600 tone/zi de materiale mortale. deci eu ca o simpla eleva, imi dau cu parerea sincer cred ca era mult mai bine atunci cand fiecare om din tara avea un loc de munca, agricultura era in floare, industria mergea ca pe roate, exportam o gramada de lucruri si pe deasupra indiferent ca era BATAIE pe mancare nimeni nu a murit de foame decat acum cand vor sa`ti construiasca MOARTEA la nici 2 km distanta de casa.

    imi cer scuze ca m`am abatut de la subiect.
    cu stima Gabriela M.

  26. Martie 26, 2010 11:00 pm

    Florin nu stie ce vorbeste. E de buna credinta, fara indoiala, dar nu stie ce afirma pentru ca, dupa 20 de ani, socialismul parca nici n-a fost. Comunistii lui Iliescu au avut interesul sa se uite, oamenii normali vor sa uite ca sa nu se simta prost ca erau saraci, manelistii sunt mai preocupati de gratare decat de dimensiunea politic-sociala.
    Pe de alta parte, Florin, in China nu prea mai e comunism. China s-a ridicat de cand au acceptat capitalismul. Discutia e prea lunga, dar, pe scurt, nu era mai bine in comunism. Daca mama ta avea de toate, fie te-a mintit, fie „se descurca” (ceea ce iarasi nu e bine. Inchipuie-ti ca in loc sa te duci cand vrei tu la hipermarket sa-ti iei oua, ar trebui sa apelezi la pile si s-o faci pe sub mana). Iar daca a putut sa plece in afara, a putut datorita capitalismului si democratiei care ti se par tie atat de nasoale. In fine, in ceea ce priveste ce spunea cretinu de taicatu, nu e nimic politic: pur si simplu, fiecare generatie crede ca cea urmatoare se distreaza mai prost 🙂

  27. Martie 27, 2010 5:28 pm

    Vă este ruşine? Hai nu serios!
    Şi când a murit în ruşinea din voi: când v-aţi dat seama că eraţi la creşă când avea loc revoluţia sau când v-aţi uitat în jur şi aţi văzut că acum e mai rău decât era atunci?!
    Vă bucuraţi că nu există cenzură şi că avem posibilitatea să spunem orice oricând!? La ce ne foloseşte dacă nu ne ascultă nimeni?!
    V-aş spune ce mâncaţi acum când afirmaţi că atunci tineaţi post zilnic, dar o ştiţi şi fără să vă spun eu; v-aş întreba când aveam mai mult bun-simţ şi ruşine: atunci când n-aveam 30 de posturi tv sau astăzi când avem? Vă simţiţi mai liberi acum? Cât valorează libertatea voastră? Oare mai mult decât valorează ignoranţa şi subiectivismul vostru? Nu cred!

    • Martie 27, 2010 7:07 pm

      Ne foloseşte să ne reprezentăm viaţa ca fiinţe libere, Vlad. Niciun sistem social nu respectă întru totul libertatea esenţială a omului, e adevărat. Şi dragul de capitalism are ipocriziile lui, şi sălbaticul de corporatism pe ale lui şi nu-s de ignorat nici unele, nici altele. Într-un fel sau altul fiecare sistem social vrea să intri în regiment şi să mărşăluieşti disciplinat. Dar comunismul şi orice regim despotic, pe faţă despotic, zdrobesc demnitatea umană până la ultima fibră. Asta îşi propun. Şi asta au reuşit cu mase enorme de oameni.

      Faptul că faci o comparaţie între ATUNCI şi ACUM nu demonstrează că abisurile comunismului şi crimele împotriva omului, omeniei sunt o nimica toată. E rău şi acum. E rău dintr-o mie de puncte de vedere, de motive obiective. Asta nu îndreptăţeşte negarea dezastrului pe care ni l-a plantat în istorie comunismul. Sunt pericole diferite atunci şi acum.

      Uite, să-ţi spun cum cred eu. Şi să iau chiar exemplul tău cu televizorul. Pe vremea lui Ceauşescu nu aveai decât două ore de program parcă, în ultimii ani. Din acele două, trei ore mai mult de jumătate era propagandă. Telejurnalul, emisiuni de preaslăvire etc. Nu aveai la ce să te uiţi, te revolta. Acum sunt şpe mii de posturi. Da, emisiuni proaste, foarte proaste, catastrofale. Da, propaganda nu se mai face doar la o televiziune, ci la mai multe. Şi se face mult mai subtil uneori… Nici acum nu ai la ce te uita.

      Eu mă uit rar, extrem de rar la televizor. Dar ESTE O ALEGERE, E ALEGEREA MEA să nu mă uit. Pentru că acum, spre deosebire de atunci, am avut totuşi de unde să aflu ce este manipularea, am avut de unde să aflu la ce mizerii se poate preta mass-media, am avut de unde să aflu că POT FI ATENTĂ! Acum, spre deosebire de atunci, am avut de unde să învăţ să fiu atentă.

      Pentru mine e important să am măcar acest minimum de şansă de a deveni o conştiinţă liberă. Comunismul nu oferă această şansă. Poate că nici capitalismul, corporatismul sau spune-i cum vrei, nu o oferă cu adevărat, dar, cel puţin, nu îşi permite să sugrume pe faţă orice tentativă, orice iniţiativă, orice informaţie, orice persoană care ne oferă această şansă.

      • Martie 27, 2010 10:08 pm

        Nu găsesc rostul unei polemici pe această temă, ţin doar să remarc diferenţa dintre discursul tău şi mesajul din acel clip.
        Nu pot să te contrazic în 2-3 propoziţii şi nici în mod fundamental. Aş putea nuanţa şi aborda doar câteva aspecte pomenite de tine, dar şi asta ar însemna să polemizez, deci n-am s-o fac. Modul tău de exprimare îmi inspiră şi-mi impune decenţă, iar asta e mai important decât subiectul în sine.
        Nu sunt un nostalgic al comunismului, dar nici un fan al sistemului actual pe care nu risc să-l numesc în vreun fel; clipul postat de tine m-a indignat tocmai prin maniera de prezentare a acelor vremuri şi nu prin subiectul propriu-zis. Sunt un adept al echidistanţei şi al obiectivităţii şi tocmai asta lipseşte din clipul ăla.
        Numai bine!

  28. Iunie 8, 2010 1:47 am

    nu confundati comunismul ca mod de organizare a societatii cu tortionarii comunisti din interior sau exterior[U R S S ].fiecare om are in ADN-ul oricarei celule gene ale agresivitatii.acestea duc la formarea burgheziei chiar si’n comunism.si nicio burghezie nu renunta de buna voie la privilegii.din acest punct de vedere,comunismul nu este posibil.cu atat mai mult cu cat in capul fiecaruia zace speranta imbogatirii.la inocularea acestei idei propaganda oligarhilor detine recordul.lozinca lor de baza:fiecare se descurca ,cum poate.chiar si pe timp de crize economice si sociale caracteristice oranduirii capitaliste.

Trackbacks

  1. 北京 Sau : Beijing – Un oras cat o tara « World Changed

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: