Skip to content

Because

Martie 13, 2010

Pur şi simplu pentru că. Pentru că cerul curge înlăuntrul propriei inimi.  Un fluviu circular. Străbătut de oceanul fără de moarte,  înfăşurat în argintul stelelor.

Because the world is round

It turns me on

Because the wind is high

It blows my mind

Love is old

Love is new

Love is all

Love is you

Because the sky is blue

It makes me cry

Iar cântecul începe să curgă de la 1:11… Şi eu îl ascult iar şi iar şi iar şi iar…

35 comentarii leave one →
  1. Martie 13, 2010 7:12 pm

    Deea!!… si iar si iar si iar… Deea!…

  2. Martie 13, 2010 7:38 pm

    … este totusi un cintec foarte trist… tu esti la fel de trista??…

    • Martie 13, 2010 7:57 pm

      Mie nu-mi sună câtuşi de puţin a cântec trist. E o înduioşare în faţa frumuseţii, o emoţie uriaşă.

      Asta e şi starea mea, Andriuşa :):)

  3. Martie 13, 2010 9:08 pm

    Asa sa fie!… dupa mine numai din tristete se naste emotia uriasa a frumusetii… Te imbratisez si ma bucur sa comunic din nou cu tine…

  4. Martie 13, 2010 11:18 pm

    Eu nu cred în tristeţe. Ştiu că tu da. Am crezut poate cândva, dar am descoperit că bucuria este esenţa noastră. O uităm şi de aceea ajungem să confundăm inspiraţia cu tristeţea.

    Şi ştii de ce cred aşa, Andriuşa? Pentru că un om trist nu este liber. Un om trist este tulburat şi nescoteşte multe dintre darurile vieţii. Ori, chiar dacă le vede cu ochiul, le risipeşte lăsându-le să treacă pe lângă el, fără să le savureze.

    Asta îţi spun ştiind preabine ce tentaţie nebunească reprezintă tristeţea şi uşorul… masochism al firilor artistice care se dedau suferinţei ca unui soi de lupă prin care ar putea să vadă existenţa mai adânc.

    E o iluzie. Aşa cred. Şi am motive să cred asta. Başca faptul că, dincolo de orice puseuri de bunătate, compasiune, duioşie, tristeţea ne face egoişti. Doar cei împliniţi, împăcaţi sufleteşte, cei bucuroşi pot fi întru totul generoşi.

    • Martie 14, 2010 3:40 pm

      DulceDeea, o afurisită profă de mate îţi dă un zece din tot sufletul!

      • Martie 16, 2010 1:51 pm

        Mulţumesc, Doinişoara Pâinişoara. E primul zece pe care îl primesc de la o profă de mate (hihihihihihi, hihihihiiiiiiiiiii… am pus matematica în cui de prin clasa a şasea, a şaptea…)

  5. igaveuponlife permalink
    Martie 14, 2010 1:16 pm

    Exact „Başca” lipsea din vocabularul tau:) Chiar ma intrebam cand o sa pui ceva uman pe blog:D

    • Martie 14, 2010 3:40 pm

      Hihihihi, hihihihiiiiiiiiii… uite că am pus!

  6. Martie 14, 2010 3:42 pm

    Pe „başca” l-a şterpelit din poveştile mele dar nu-i bai! Mai dau cu drag…

  7. Martie 14, 2010 7:17 pm

    Câteodată cerul albastru mă face şi pe mine să plâng. Uneori de fericire, alteori de măreţie, alteori de… gânduri şi inimi:)

    • Martie 16, 2010 4:40 pm

      Mariusiuxi, ce bine e să plângem de fericire! Să plângem de măreţia Albastrului 🙂

  8. igaveuponlife permalink
    Martie 14, 2010 9:01 pm

    Ce e başca pana la urma? Eu asa ii spun la basca. Stiu in ce context se foloseste, dar provenienta lui de pe unde? D-na profesoara?

  9. alexandru permalink
    Martie 15, 2010 1:39 pm

    Retrouvailles

    M-am oglindit destul în singuratati mute, stinghere, de marmura rece
    În lacrimile lor de ceara alunecându-le peste obrajii-adânciti
    Si-n ochii lor negri de noapte zmucita dansând pe un colt al mesei
    La care sorbeam ne-mpliniri si afaniseli indolente

    Dar sufletul tau mi-e risipire de ceata, septentrion si mal fermecat
    Pod peste patimi, neluat niciodata de suvoiul ispitei
    Si sprijin mereu acolo, nestramutat niciodata
    C-un singur deget, doar unul, pe arcul iubirii cu corzi de matase
    De colo-colo îti misc universuri întregi, îti ridic galaxii
    Îti scutur constelatii, ti le fac ploi de confetti
    Si-ti împletesc noi zodii de astrolog traznit
    (Nu crezi ca însusi Arhimede ar fi nitel invidios ?)

    Trei gratii dimpreuna, tu toate trei sa-mi fii
    Sa-mi fii harem doar tu, ca-n fiecare seara pe tine doar s-aleg
    Tu însati fii iubita mea din fiecare port, si stii ceva ?
    Corabiei mele hai, fura-i degraba pânzele toate, te rog
    Uite, îmi întorc privirea o clipa, ma fac ca nu vad
    Inima ta ancora de chihlimbar si corai vreau sa-i fie pe veci
    Fii început si capat de lume si singurul meu punct cardinal
    La tine mereu sa ma-ntorc chiar înainte s-o sterg nu stiu unde

    Oricum n-am sa mai plec niciodata, si-ngaduie-mi sa-ti destainui soptit
    De-ajuns e doar gândul fugar al unei departari, chiar de-o clipa
    Genunchii sa mi se-nmoaie si sa ma simt napadit
    De-un teribil si-acut rau de mare

    • Martie 16, 2010 1:39 pm

      Pânzele toate le-am furat, corăbierule. Călătorule. Nesăţiosule de ape. Dacă vrei să pluteşti scufundă-te în pletele mele. Am să te port în adâncuri necolindate. Acolo unde te aşteaptă toate femeile din mine.

      Şi da. Inima îmi respiră chihlimbar. E mierea fără timp. Fără de moarte.

  10. igaveuponlife permalink
    Martie 16, 2010 12:58 am

    Niciodata nu am stiut sa citesc asa ceva. Sunt atat de mate/info!
    Ma scuzi, Alexandru, sunt sigur ca ai scris ceva absolut mirific acolo.
    Totusi poti sa scrii ceva si pe limba mea? Ceva de genu:

    L-ati vazut cumva pe zdreanta, cel cu ochii de faianta? 🙂 …vreau si cu interpretare, accent grav, circumflex, ascutit…tot tacamul .

  11. alexandru permalink
    Martie 16, 2010 1:14 am

    Se face, cum nu, poftiti, clientul nostru…

    Politia rutiera
    Vigilenta pe artera
    Imediat loveste-n freza
    Cocalarul cu viteza
    Permisul e anulat
    Accidentul evitat

    Pot sa pun si accent circumflex pe… cum le spune serpisorilor alora ai vostri, calutii aia de mare frumosi cu mucenici dedesubt…integrale, nu ? Ai dreptate, zau ca iese ceva baroc. Cratimele le stii deja, la voi se cheama minus, nu ? Ce-mi ramâne… Ah. Da. X si zero, misto treaba, de-abia înainte de bac am aflat ca voi le spuneti matrici. Punem niste chei sol în locul cifrelor, cine ne opreste ? Cu cât suntem mai multi nebuni, cu atât râdem mai bine.

    Aman, aman, dar eu aritmetica am pus-o subit în cui dupa treapta a doua, deh, admiterea mea se clocea cu alte învataturi. Nu sunt un iconoclast al calculului, ca vreau si eu sa stiu daca mi-a dat restul bine când îmi cumpar o franzela, dar mai mult de-atât, sa ma ierti.

  12. Martie 16, 2010 5:47 am

    … tot acest cinticel il asculti??… vesela-i Tristetea ta?… mai scrie ceva din toti rarunchii tai… Vreau sa te mai citesc cu respiratia adusa la marginea buzelor… te rogg!…

    • Martie 16, 2010 1:44 pm

      Voi scrie, Andriuşa dragule şi iar dragule. Voiu scrie :):)

      Sunt în primăvară, tropăi de bucurie. Sorb soarele cu toate celulele.

      • Martie 16, 2010 5:11 pm

        Abia astept… Abia te astept… Ma bucur pentru bucuria ta de primavara… Cu drag…

  13. igaveuponlife permalink
    Martie 16, 2010 9:23 am

    @ Alexandru: 🙂 mi-a placut mult, insa m-am referit la stilul meu mate/info cand citesc asa ceva. Daca vrei sa ma incadrezi undeva in textul tau, da-mi sa tin in mana cheia aia sol, am inclinatii spre muzica (cu studii) 😛

  14. alexandru permalink
    Martie 16, 2010 12:45 pm

    @igaveuponlife:

    Clipele sunt grave, asa c-ai sa tii în mâna cheia fa. Are ceva temator, de secera, de hanger yemenit.

    Am sa-ti dau un rol într-un text viitor. Pâna atunci, daca te apleci cu ochi de matematician peste poezii, pune niste cifre în locul literelor, pe urma note în locul cifrelor, arunca totul pe portativ si zi-mi ce iese. Oricum stii ca toate atea se leaga.

    Deocamdata muzele se odihnesc, Deea e iar dupa fluturi sau zmeura.

    Deci antract fortat.

    • Martie 16, 2010 1:48 pm

      Hihihihihi, hihihihihiiiiiiiiiiiii… sunteţi adorabili. A-do-ra-bili!

  15. igaveuponlife permalink
    Martie 16, 2010 12:50 pm

    Imi fortezi ochii la maxim 🙂
    Pot folosi ambele chei, stai linisit. La pian se canta cu 2 maini, una pentru cheia fa (stanga) si una pentru cheia sol (evident, dreapta). 😛

  16. Martie 16, 2010 1:50 pm

    Igaveuponlife, bun venit în dialogurile strălucite, de umor şi toate cele cu Alex. Eşti un partener de discuţie pe cinste :):)

  17. igaveuponlife permalink
    Martie 16, 2010 2:00 pm

    Imi place de el, serios:) . La fel cum imi place de chinezii aia cu aparat de gat, nu inteleg ce spun, dar sunt simpatici 🙂

    • Martie 16, 2010 5:03 pm

      Chinezii de care vorbeşti sunt japonezi :):) Chiar că nu-i înţelegi :):)

  18. alexandru permalink
    Martie 16, 2010 6:14 pm

    Si-atunci când cânti la pian cu patru mâini, cum faci ? O mâna pentru cheia sol, una pentru cheia fa, une pentru cheia de bolta, una pentru cheia de la intrare si-nca una pentru cheia franceza.

    Sau invers, ca Rick Wakeman sau Joe Zawinul cu câte o mâna la fiecare patru piane. Sau cu câte-un deget pe fiecare clapa. Nu cu picioarele ca Jerry Lee Lewis ca e blasfemie curata.

    Dar nu pian, nu acum. Pianul e pentru destindere.

    Eu ma gândeam la un contrafagot, o tuba si-un contrabas.

    Japonezii sa stii ca nu prea mai au aparat la gât, ci la poanieu. Si nici nu-l mai duc la ochi. Ma rog, tot clic face. Vecinul meu e japonez si îl înteleg perfect desi nu spune mai nimic.

    • Martie 16, 2010 6:26 pm

      Şi eu vreau răspuuuuuuuuuns… şi euuuuuuuuuuuu… corăbierule, pişicherule, încântătorule! Vezi că am postat o replică la poemul tău acquatic.

  19. alexandru permalink
    Martie 16, 2010 6:32 pm

    @Deea:

    Am vazut, fireste. Da-mi mic ragaz si ti-oi raspunde.
    Negresit.

  20. alexandru permalink
    Martie 17, 2010 3:15 am

    Raspuns pripit

    Hulpava desfătare-i efemeră, desmăţul trai de-o clipă are
    Şi –n spate far’ de-a zăbovi va cere-un alt desfrâu, mai mare
    Degrab’ ca arşiţa de-austru-ţi vor fi uscat a ta ardoare
    Lăsându-te pe veci neostoită, cu multe deznădejdi amare

    Cu multă osteninţă dară păstrează-ţi imortel dezirul
    Si lacoma doar pohta-ţi fie, necum plinirea ei,
    Iar setea de te-ncinge-amarnic, nu goli tot potirul
    Îndestularea uit-o şi las-o pentru zei

    Înalt preasufleteştii tale patimi să nu cerci mistuire,
    Nicicând să stingi dorinţa, păstreaz-o-n vecinicii…
    Nu-i rană netămăduită, zău, ci-a firii chiar simţire
    Mult mai de preţ decât mărgăritarul a patru dzeci de-mpărăţii!

  21. Crash permalink
    Martie 17, 2010 5:28 pm

    incantatori sunteti. ralaxant de incantatori!

  22. Martie 22, 2010 8:29 pm

    1}locuitorii unui tinut din spania,tara bascilor purtau pe cap astfel de sepci,din stofa si fara cozoroc.am inteles(dintr-un documentar)ca astfel de sepci au primit denumirea de basc[basca]deoarece era folosita numai de locuitorii acelui tinut.
    2)voi comenta doar dupa ce d-soaraD.D.ma va invata engleza.
    3)sunt framantat de o idee:scriu o nuvela „elvira de la braila”si m’am impotmolit;tinerii brailei si din jurul ei au fost fericiti de balaoachesele tatei elvira,dar s’au ales si cu una-doua[unii chiar cu 4]venerice pe care le-au purtat toata viata[scurtata]deoarece nu erau prezervative si nici antibiotice la acea vreme[neosalvasanul nu era un panaceu].acum trebuie sa-mi trec eroul prin toate chinurile si descantecele[apa neinceputa,fara rosii,cumparaturi muteste..frenti!!]

  23. Martie 22, 2010 9:23 pm

    eu va dau un zece plus chiar daca nu sunt profesor;pt.aceasta abreviere trebuie sa predau,sa dau definitivatul,gradulII[doi]si gradulI[unu];oricum,eu va multumesc ca-mi faceti publicitate,dulce-dulce deea!
    {domnilor,multumesc pt observatie;nu vreau s-o supar ca acus-acus mi le trimite la SPAM[scris corect?]}procedati in consecinta;se raceste hidrostatica din cada}

  24. Martie 24, 2010 1:42 pm

    numai acesta si plec. vreau sa-i multumesc dulce de tot,din profunzimea sufletului meu,d-rei dulce deea pt. ca nu mi-a sters comentariile la „because”[nu stiu engleza];sper sa nu mi le stergeti si pe celelalte.sarut mana cu respect.

Lasă un răspuns

