Skip to content

Şi mă rog de tine, naşte-mă. Naşte-mă.

Ianuarie 24, 2010

Pictură: Jean Leon Gerome (1824 – 1904)

Către Galateea

de Nichita Stănescu

Îţi ştiu toate timpurile, toate miscările, toate parfumurile
şi umbra ta, şi tăcerile tale, şi sânul tău
ce cutremur au şi ce culoare anume,
şi mersul tau, şi melancolia ta, şi sprâncenele tale,
şi bluza ta, şi inelul tău, şi secunda
şi nu mai am răbdare şi genunchiul mi-l pun în pietre
şi mă rog de tine,
naşte-mă.

Ştiu tot ce e mai departe de tine,
atât de departe, încât nu mai există aproape –
după-amiaza, după-orizontul, dincolo-de-marea…
şi tot ce e dincolo de ele,
şi atât de departe, încât nu mai are nici nume.
De aceea-mi îndoi genunchiul şi-l pun
pe genunchiul pietrelor, care-l îngână.
Şi mă rog de tine,
naşte-mă.

Ştiu tot ceea ce tu nu ştii niciodată, din tine.
Bătaia inimii care urmează bătăii ce-o auzi,
sfârşitul cuvântului a cărui primă silabă tocmai o spui
copacii – umbre de lemn ale vinelor tale,
râurile – mişcătoare umbre ale sângelui tău,
şi pietrele, pietrele – umbre de piatră ale genunchiului meu,
pe care mi-l plec în faţa ta şi mă rog de tine,
naşte-mă. Naşte-mă.

75 comentarii leave one →
  1. Ianuarie 24, 2010 2:54 pm

    Încep să înţeleg: Nichita şi Gerome sunt nişte ciclopi: unul al poeziei şi unul al picturii. Ambii îndrăgostiţi de Galateea sau de legenda acesteia. Faină legătură:)

    • Ianuarie 24, 2010 5:38 pm

      Bine ai revenit pe aici, Marius. Cum e poezie, cum presimţi :):):)

      • Ianuarie 24, 2010 6:28 pm

        No, ce să fac şi eu pe căldura asta. Am şi eu nasul meu… Oricum, de citit am mai citit de pe aici, dar am comentat în linişte, doar pentru mine:)

  2. Ianuarie 24, 2010 3:36 pm

    Ciclopi, dada. Adica mari si cu un singur ochi. Unul vedea lumea numai in culori, celalalt numai in cuvinte. Si niciunul nu s’a prins ca „Ea” era si „ea” si ca voia putina dulceata de cirese amare si un masaj la talpile de inca-marmura, sa’i revina circulatia.

    Barbatii astia…!!!

  3. Ianuarie 24, 2010 4:31 pm

    Hihihihi, hihihihiiii… nici măcar Galateea nu-i de piatră, ai mare dreptate. Şi o dulceaţă de cireşe amare face întotdeauna bine. La fel ca zăpada fierbinte.

    Cât despre artiştii cu pricina… i-aş vedea mai degrabă ca pe un soi de Argus, cel cu o mie de ochi. Cel ce vedea totul. Nu aşa e Poetul, nu aşa e Pictorul? Cu o mie de inimi, cu o mie de ochi, cu o mie de răsunete, graiuri şi curcubee?

    • Ianuarie 25, 2010 1:34 am

      Cu o mie de inimi, cu o mie de ochi, cu o mie de răsunete, graiuri şi curcubee?
      Dacă tu eşti poetul, cu siguranţă ţi se potriveşte!

  4. Ianuarie 24, 2010 4:39 pm

    O mie de ochi, o mie de inimi, sunete, rasunete, graiuri si curcubee, DulceDee, asa e. Dar degeaba daca vezi cu toti acelasi lucru, daca rostesti cu toate limbile aceleasi vorbe si faci cu toate limburile aceleasi gesturi. Ia du’te de’l intreaba pe Poet cine’i facea lui ochiurile moi in fiecare dimineata si cine ducea gunoiul. O sa vezi ca o femeie, potentiala Galatee.

  5. Ianuarie 24, 2010 5:36 pm

    Păi, da. Şi a Poetului în cauză, Nichita, chiar o iubită ochioasă-frumoasă nespus.

    Ştii ce cred eu? Că îndeobşte femeia se pricepe să deretice şi prin casă, şi prin ceruri. De asta e nepreţuită. :):)

    • Ianuarie 25, 2010 1:36 am

      „Ştii ce cred eu? Că îndeobşte femeia se pricepe să deretice şi prin casă, şi prin ceruri. De asta e nepreţuită.”

      Uite-aşa ne ies vorbe de corupătoare, devoratoare…

      • Ianuarie 26, 2010 5:44 pm

        De la ce? De la dereticat? Ori de la locşoarele pe unde dereticăm? 🙂

  6. Ianuarie 24, 2010 5:44 pm

    Hahahaha… sa nu’i spui asta bunei mele consoarte, o sa creada ca nu o pretuiesc. Ea se ocupa numai de ceruri.

    • Ianuarie 24, 2010 6:26 pm

      E bineeeee, e tare bine să ţină ferestrele deschise prin ceruri. Aici ne mai descurcăm noi cu toţii cumva, pe Sus e mai greuşor.

  7. Ianuarie 24, 2010 6:21 pm

    servus…
    „naşte-mă”… poetul cerşeşte să fie iubit… atît. el are cuvintele. cei care nu le au probabil îşi spun că sunt demni sau mîndri ;)…
    toate cele bune, Deea

    • Ianuarie 24, 2010 6:25 pm

      Aşa e, Flavius… şi eu aşa cred că este. Poetul are cuvintele, are litera, dar Femeia, Iubita are spiritul care dă viaţă cuvintelor.

      Cei care nu le au? Dureroasă orbirea lor. Cea care naşte şi cruzimea. 🙂

  8. Andrei MITUCA permalink
    Ianuarie 24, 2010 6:27 pm

    Buna seara Deea… ma bucur sa te regasesc la fel de Nepierduta…

    • Ianuarie 24, 2010 7:06 pm

      Bună să-ţi fie inima, Andriuşa.

  9. Ianuarie 24, 2010 7:12 pm

    sublim titlul si poza. fara poezie.

    • Ianuarie 24, 2010 7:22 pm

      Eşti mortalăăăăăă, Creatix! Adică apreciezi felul în care am luat eu versul din poezie şi l-am făcut titlu, apreciezi pictura pe care am ales-o şi cum am combinat-o cu titlul mai sus pomenit… dar poezia lui Nichita nu se ridică neam la nivelul creativităţii mele ieşite afară din comun… hihihihihi, hihihihihiiiiiiiiiiiiiii… hihihihiiiiiiiiiiiiiiiii…

      • Ianuarie 24, 2010 9:56 pm

        eu vad lucrurile altfel. eu nu pot alatura 3 elemente intotdeauna, simt ca doua ajung ca sa fie climax. dar asa vad eu lucrurile. si acuma, cu permisiunea mea, ma retrag in lumea mea albnegru.

      • Ianuarie 24, 2010 10:01 pm

        Adevărul e că eu nu-s aşa de cumpătată… :):):) Dacă mă pui să scriu un haiku ies Iliada şi Odiseea. La un loc. Cu tot cu… va urma. :):)

        E, în mod real, o artă, să poţi concentra. Eu o mai am de învăţat.

        Minunate fotografiile tale alb negru de sub mări, de sub oceane. Minunate, Creatix 🙂

  10. Ianuarie 24, 2010 7:53 pm

    nichita e o grasa care bate oameni si scrie poezii despre iubire sau despre cum a nascut intr-o zi.

  11. vasile_ no_ 5 permalink
    Ianuarie 24, 2010 9:37 pm

    Observi ca n-are rima?Asta nu te enerveaza?(poezii fara rima un om poate scrie pe putin zece pe zi,daca se tine de chestia asta). In cazul de mai sus,daca ii schimbam titlul si scriem „Catre Deea” si inlocuim verbul „a naste” cu „a iubi” iesea alta poezie,bunisoara.Chiar mai veridica.

    • Ianuarie 24, 2010 9:58 pm

      Hihihi, hihihihiiiiiiii… dar chiar că aici şi acum e adunarea celor mai haioşi, trăzniţi, plini de umor comentatori! Auzi la tine, Vasile Al Cincilea… n-are rimă. Daaaaaa, comod rău Nichita Stănescu acesta, comooooood. Şi se pare că într-adevăr scria multe poezii pe zi (acum îmi explic eu cum de reuşea – de la albul cel mai alb, albul imaculat al versului)

      Oh! De mii şi sute de ori oh! oh! oh! Ce frumos ai zis şi ce idee avangardistă, Vasile… să dăm jos Galateea şi să înscăunăm pe Deea. Da, da. Sunt întrutotul de acord.

      Şi e ok şi cu înlocuirea verbului a naşte. Fiat „a iubi”! Cu certitudine fără de prihană, daaaaaa, poezia ar fi fost simţitor mai bunişoară. Mai veridică.

      Stai aşa, Vasile Al Cincilea… mai veridică… hmmmmmm. Poate că da. Însă cine ar fi rostit cuvintele? Cine mi-ar fi adresat înduioşătoarea „şi mă rog de tine iubeşte-mă. Iubeşte-mă.” Şi… în general… ce înţelegi tu prin „iubeşte-mă”? :):) (o să râzi, dar unii nici nu concep verbul acesta din mai niciun punct de vedere)

      Nu mă ţine pe jar, răspunde-mi cât de curând, Vasile dragă Vasile. Să ştiu şi eu cine mi-ar zice poeme de acestea.

    • blue2403 permalink
      Ianuarie 24, 2010 10:11 pm

      #
      piticugras permalink

      ¤¤¤piticugras ¤¤¤

      „nichita e o grasa care bate oameni si scrie poezii despre iubire sau despre cum a nascut intr-o zi.
      nichita e o grasa care bate oameni si scrie poezii despre iubire sau despre cum a nascut intr-o zi.”

      ¤¤¤vasile_ no_ 5 ¤¤¤

      „Observi ca n-are rima?Asta nu te enerveaza?(poezii fara rima un om poate scrie pe putin zece pe zi,daca se tine de chestia asta)…”
      _______________________________________________
      Da, aveţi mare dreptate… mitocănia creează sufletele mari…
      Vă propun să citiţi în continuare versuri nemuritoare… poate poezia de mai jos o înţelegeţi şi voi … 😉

      Zdreanţă

      de Tudor Arghezi

      L-aţi văzut cumva pe Zdreanţă,
      Cel cu ochii de faianţă?
      E un câine zdrenţuros
      De flocos, dar e frumos.
      Parcă-i strâns din petice,
      Ca să-l tot împiedice,
      Ferfeniţele-i atârnă
      Şi pe ochi, pe nara cârnă,
      Şi se-ncurcă şi descurcă,
      Parcă-i scos din calţi pe furcă.
      Are însă o ureche
      De pungaş fără pareche.
      Dă târcoale la coteţ,
      Ciufulit şi-aşa lăieţ,
      Aşteptând un ceas şi două
      O găină să se ouă,
      Care cântă cotcodace,
      Proaspăt oul când şi-l face.
      De când e-n gospodărie
      Multe a-nvăţat şi ştie,
      Şi, pe brânci, târâş, grăbiş,
      Se strecoară pe furiş.
      Pune laba, ia cu botul
      Şi-nghite oul cu totul.

      – „Unde-i oul? a-ntrebat
      Gospodina. – „L-a mâncat!”
      „Stai niţel, că te dezvăţ
      Fără mătură şi băţ.
      Te învaţă mama minte.”
      Şi i-a dat un ou fierbinte.
      Dar decum l-a îmbucat,
      Zdreanţă l-a şi lepădat
      Şi-a-njurat cu un lătrat.

      Când se uita la găină,
      Cu culcuşul lui, vecină,
      Zice Zdreanţă-n gândul lui
      „S-a făcut a dracului!”

      (De când mă ştiu m-am întrebat de ce dracu ţin unii să se facă de râs cu orice ocazie …) 😦

  12. Ianuarie 24, 2010 10:29 pm

    „Dă târcoale la coteţ,
    Ciufulit şi-aşa lăieţ,
    Aşteptând un ceas şi două
    O găină să se ouă,”

    asta da poezie. chiar transmite ceva. lupta interioara care macina barbatul si normal, poezia ne arata gaina intr-o lumina proasta. gaina nu se oua.

    aproape am plans dar am zis sa raman totusi lăieţ. ca un leu.

  13. vasile_ no_ 5 permalink
    Ianuarie 24, 2010 10:52 pm

    @blue 2403-tu chiar esti prost,tampit, sau numai te prefaci?Vad ca esti minor si fumezi,ha,ha,ha!Decit sa copii,scrie si tu 4 versuri ,dar sa fie ale tale.Nu era vorba de inteles,sugaciule!Vezi ca a aparut lapte cu omega 3.Poate te ajuta.

  14. Ianuarie 24, 2010 10:59 pm

    vasile, daca blue e asa tampit o sa stam toti tristi si o sa ne para rau pentru el. dar nu e tocmai bine sa il jignesti. sa mergem sa fumam. cica vine slayer in romania….

  15. vasile_ no_ 5 permalink
    Ianuarie 24, 2010 11:03 pm

    Draga DDeea:cine ti-ar zice?Multi iti zic ca te iubesc,in versuri sau in proza.Tu trebuie sa vezi cine minte si cine zice adevarul.Sa discerni.Asta e o chestie a dracului de grea.Cere multa luciditate,multa informare,mult timp.Mai e o problema fundamentala:definirea (intelegerea) verbului „a iubi”,cum il intelegi tu si cum il intelege viitorul partener.
    (PS-eu nu privesc acest blog ca fiind unul de matrimoniale-eu sunt casatorit)

    • blue2403 permalink
      Ianuarie 24, 2010 11:12 pm

      Vasile, zici că: ” PS-eu nu privesc acest blog ca fiind unul de matrimoniale-eu sunt casatorit… ”
      Probabil că de foarte multă vreme… se vede că ţi s-a cam acrit … regret, da’ nu e vina mea …

    • Ianuarie 25, 2010 1:09 am

      Nu e un blog de matrimoniale. Glumeam, aşa cum am glumit de multe ori la comentariile pe care le-ai scris aici.

      • blue2403 permalink
        Ianuarie 25, 2010 8:24 pm

        Nu se mai portă termenul „Matrimoniale”. Cică e expirat… Acum se spune „Sex trial” 😀

  16. blue2403 permalink
    Ianuarie 24, 2010 11:09 pm

    ***Vasililcă roată de rezervă&Piticul umflat***
    Dragilor am o mare satisfacţie când mi se dă dreptate… Nu trebuia să vă strofocaţi… mitocănia se observă din prima…
    Un sfat… luaţi-vă o cameră … acum e frig şi vă îngheaţă ..inteligenţele.
    P.S. Cine v-a spus că a avea mintea odihnită e o calitate, v-a minţit.

  17. Ianuarie 24, 2010 11:14 pm

    eu ma bucur ca ai o mare satisfactie. e bine sa ai si tu o viata. chiar daca noi nu te laudam. ce nu intelegi tu e altceva. tu ne faci un mare bine acum. se intreaba lumea cine suntem si ne cauta. scarba care te macina trebuia sa fie tacuta. asa ma gandeam si eu ca esti deasupra si nu intri in cocina. nah, chestie de perceptie.

    • blue2403 permalink
      Ianuarie 24, 2010 11:24 pm

      Eu chiar am de ce să te compătimesc. Văd că nici majusculele nu ţi se mai bip bip….
      Se spune că cel mai deştept cedează… Din punctul meu de vedere discuţia … over… 😀

  18. Ianuarie 24, 2010 11:31 pm

    acum ce vrei? sa te injur? sa arati ca ai dreptate daca scriu bip bip bip despre tine? eh…
    si injuraturile se dau cui merita. nu asa. invata sa te certi. apoi ne injuram.

    • blue2403 permalink
      Ianuarie 24, 2010 11:37 pm

      Ţi-am zis. D.p.m.v. … PUNCT… Dacă vrei poţi să şi urli la Lună… nu mă interesează…

  19. vasile_ no_ 5 permalink
    Ianuarie 24, 2010 11:51 pm

    @blue-tu chiar esti pandorian – comentezi pe unde nu trebuie sau chiar esti alter ego ul DDeea? Si asta e posibil, bai bip bip…

    • Ianuarie 25, 2010 12:55 am

      Acuzaţia loveşte direct în mine… ti-am scris un mail în care te întreb mai multe lucruri. Dar mi se întoarce inapoi. Nu cunosc motivul. Te rog să îmi dai o adresă unde să pot trimite mesajul şi, dacă o să vrei, să-mi răspunzi la nişte nedumeriri.

      Nu voiam să purtăm public această discuţie.

      Nu, nu am alter ego.

      O sa scriu „bip bip bip” în locul cuvintelor jignitoare de la sfârşitul comentariului tău.

      La fel voi proceda oriunde în schimbul de replici de mai sus, pe care nu înţeleg de ce l-aţi purtat cu agresivitate.
      Orice controversă poate fi desfăşurată elegant sau poate degenera în măcel. Eu prefer fără pumni şi bocanci. Prefer dialogul.

    • blue2403 permalink
      Ianuarie 25, 2010 8:49 pm

      Eu? AlterEgoul Deei? Deşi mă onorează, nţţ… n-ai nimerit-o…
      Pandorian? Nţţ, ardelean…

  20. Ianuarie 25, 2010 12:10 am

    Aşa e DulceDeea, aşa E !

    Dar tot Nichita a spus :

    ” Tristeţea naşte.
    Forma ei e destul de sărată.

    Noi ştim că toţi suntem de mîncare, în timp ce tristeţea e ca sarea în bucate.

    E un fel de a muri, în timp ce eşti, e un fel de a te trezi după un somn. O, tu !”

    ( Respirari / 1982 )

    • Ianuarie 25, 2010 1:18 am

      Mulţumesc, Tibi. Noi toţi suntem hrană… da, suntem. Şi nebuniei din noi, şi timpului, atunci când îi rămânem sclavi… şi tristeţii.

      Dar tristeţea poate să ne ducă nu doar la rătăcire şi înăsprire. Ne poate duce şi la trezire.

      Frumoase versuri. Tare frumoase.

  21. vasile_ no_ 5 permalink
    Ianuarie 25, 2010 1:50 am

    Draga Deea adevaratul e mail nu se da.Din motive de securitate informatica.Ar trebui sa stii asta.Mai ales cand nu stii cu cine conversezi.Si ce intentii are.Pe internet poti fi rege sau cersetor,daca ma intelegi.Din pdv al meu totul e o minciuna,cu exceptia cazurilor verificabile.

    • Ianuarie 25, 2010 8:35 am

      🙂 Ce regina! ce cersetori!

      • vasile_ no_ 5 permalink
        Ianuarie 25, 2010 7:12 pm

        Diana!Esti ironica,dar imi pare rau ,nu ai inteles textul.Intre varful piramidei si baza piramidei sociale exista ceva,nu e vid..Si mi se pare ca esti o clona.

  22. Ianuarie 25, 2010 1:32 pm

    Dulce Deea cu suflet dulce, il iubesc pe Nichita, iar poezia asta este una din preferate. Si te imbratisez ca mi-ai amintit de ea. Cu drag 🙂

  23. mihaela13o permalink
    Ianuarie 25, 2010 2:32 pm

    Minunate alegeri! Atât poezia cât şi pictura! O săptămână plină de iubire să ai!

    • Ianuarie 26, 2010 8:15 pm

      Mulţumesc, Mihaela. Fără măsură şi pentru tine, iubirea, îndrăgostirea… 🙂

  24. Ianuarie 25, 2010 7:50 pm

    Vasile,mai bine clona(desi nu inteleg de ce m-ai perceput asa)decat ascunsa in spatele unui ID atat de vid. 🙂 Doar suntem cunostinte vechi.

  25. vasile_ no_ 5 permalink
    Ianuarie 25, 2010 8:41 pm

    @-Anaid-Daca esti fiinta super -histrionica ,DA,te cunosc.

    • Ianuarie 25, 2010 9:05 pm

      Jignirile sunt atuurile tale? As spune ca nu e onest si corect fata de Deea ce faci tu aici! Ma cunosti mai putin decat iti poti da seama! 🙂

      • vasile_ no_ 5 permalink
        Ianuarie 25, 2010 9:41 pm

        nivelul tau de cunostinte este redus daca zici ca afirmatia „a fi histrionic” este jignire.Hai pa si la gara.

  26. vasile_ no_ 5 permalink
    Ianuarie 25, 2010 8:44 pm

    @blue 2403-mitocanul din tine scoate sabia si vorbeste de mitocanie.”Cine scoate sabia,de sabie va muri”

    • blue2403 permalink
      Ianuarie 25, 2010 8:54 pm

      Dacă tot vrei să scrii prostii, barem fii original …. Aia cu mitocănia eu am spus-o primul şi am argumente… Mă referam la modul ireverenţios de exprimare vis-a-vis de gazdă…
      Eu te banam pe chestia asta şi pe tine şi pe celălalt ….
      ::::::::::::
      Dealtfel cred că ne-am mai întâlnit…. bleah … 😦

  27. vasile_ no_ 5 permalink
    Ianuarie 25, 2010 9:46 pm

    Gandesti la fel de defectuos ca „anaid” -parca ati fi clone.Ce argumente,ca ne-ai atacat,fara sa intelegi limba romana?Si esti lipsit de simtul umorului.Cum ziceam ,mai baga vitamine in tine.

    • blue2403 permalink
      Ianuarie 25, 2010 10:10 pm

      Zise deţinătorul adevărului absolut şi căzu sub masă … supărat că nici un blanck nu-i deranjază semnee de punctuaţie … Dormi în pace. Acum văd că şi Anaid îţi chinuie neuronul. Ai mare grijă, chestiile astea evoluează şi avoluează, intri la depresii şi sfârşeşti bălăngănindu-te la capătul unei sfori.
      Lală le în pace şi pe Deea şi pe Anais… nu s-au legat de tine. Dacă nu te bagă în seamnă nu înseamnă că îţi dau dreptate ci că nu îşi pun mintea cu tine …

  28. vasile_ no_ 5 permalink
    Ianuarie 25, 2010 10:40 pm

    @blu-„semnee” „avolueaza” „lala” le,=3 exemple de ce face vodca consumata in exces.

  29. blue2403 permalink
    Ianuarie 25, 2010 11:25 pm

    Se mai întâmplă când te grăbeşti că ar putea netul să cadă … dar poate face moderatoare oarece farmece…
    ……………………………………………………………………………………..
    (Poate Blue şi nu @blu … ce p.m. e aia? Ţi s-a prelins dioptria?)
    „=3 exemple de ce face vodca consumata in exces.” … hehehe….
    Absolut gramatical, felicitări …
    Mama ei de bârnă…

  30. Ianuarie 25, 2010 11:41 pm

    blue? imi place ca esti puternic si ai hotarat sa aperi aceste doua fete.
    aici mereu vin baieti care le trag de par si injura urat urat.

    ramai si apara acest blog cat iesim noi cu ele la un suc. sau chiar o bere.

    • blue2403 permalink
      Ianuarie 26, 2010 6:39 pm

      Sunt fete? 😮
      De ce crezi că au să iese cu cineva căruia nu i se scoală … nici măcar majusculele? 😀

  31. Ianuarie 26, 2010 9:59 am

    Hai ca deja asta e ironie a sortii. Razboi gramaticalo-ortografic-ortoepic si de punctuatie sub o poezie de Nichita sub o pictura de Leon Gerome sub un titlu Deeic. Interesante auspicii. Mai ceva ca razboiul de la Troia.

    Cu permisiunea domniilor voastre o sa observ inca o ironie. Si Fat-Frumos si Zmeul sint amindoi niste troli. Macar Zmeul recunoaste :D. Mai ceva ca’n Shrek!

    • Ianuarie 26, 2010 12:27 pm

      Genial comentariul tău, dragule MBadragan! Uf… mă întreb dacă pe Nichita l-ar fi amuzat ciocnirea de care pomeneşti!

      • Ianuarie 26, 2010 12:35 pm

        Depinde de cit vin bause inainte 😀 Da’ am eu o banuiala ca avea mult simt al umorului. Altfel cum dintr’un bolovan coboara?

      • Ianuarie 26, 2010 12:36 pm

        Ah, si inca ceva, „M” e de la Marius. Asta pentru simplificarea procesului de comentare 😀

  32. Ianuarie 26, 2010 12:38 pm

    Hihihihihihi, Marius, hihihihihihiiiiiii… chiar aşa… cum dintr-un bolovan cobora şi cum poate vrei să bei dulbine, doamnă Verde Camforă?

    • Ianuarie 26, 2010 12:58 pm

      Doar cu un ascutit simt al umorului, te asigur.

      • Ianuarie 26, 2010 1:13 pm

        Adică omul de coboară şi cel care bea Verde au nevoie de ceva ascuţiş-prin-stufăriş? 🙂

      • Ianuarie 26, 2010 5:11 pm

        Nu stiu de ce, dar chestia cu „ascutis-prin-stufaris” mi’a adus aminte de lictori si de fascii si de o remarca amara a lui Jung. Dupa care mi’a venit in minte o spusa de’a lui Marc Antonius: „I come to bury Caesar, not to praise him;/The evil that men do lives after them,/The good is oft interred with their bones” (ma rog, Antonius habar n’avea de engleza, da’ daca ar fi stiut asa ar fi zis).

        Sa aiba vreo legatura zbintuielile astea ale mele cu Nichita? Sau cu Galateea? Poate cu Pygmalion.

  33. Ianuarie 26, 2010 6:10 pm

    Ascuţiş-prin-stufăriş te-a dus cu gândul la moarte? Într-un fel poate că fiecare este un Pygmalion al propriei Morţi. Zic şi eu! :):) Ea ar fi fiind încremenită pe un soclu, dar iubirea noastră de Viaţă o însufleţeşte şi pe ea, Moartea, şi ne-o aduce în braţe…

    • Ianuarie 26, 2010 6:19 pm

      Interesanta perspectiva da’ nu la moarte ma gindeam 😀

  34. Ianuarie 26, 2010 6:29 pm

    Nu mă fierbe, rogu-te, zi la ce te gândeai 🙂

    • Ianuarie 26, 2010 9:39 pm

      La „Sic transit gloria mundi” si la „Sic transit pax mundi”, la legiuni si fascii, la Jung care constata cu amaraciune ca la 2000 de ani dupa moartea lui Cezar legiunile mai pot defila inca o data cu mina intinsa si pieptul umflat salutindu’si cezarul, la cum cezarii mor si ei, neasteptat, cu un cutit infipt in spate, la gloria care apare de unde nu te astepti si se duce cind te astepti mai putin, la Nichita de care ne amintim din ce in ce mai rar si cel mai des nu cel mai frumos, la sentimentalismul copilaresc al unui soldat batrin.

      Si la cit de genial suna acel „interred” in engleza, un cuvint demn de Nichita, daca Nichita ar fi scris in engleza.

      Si uite aici si legatura cu Nichita, in acest „interred”. Tocmai mi’am adus ca l’am dispretuit pentru inabilitatea lui de a scrie cu rima si l’am pretuit pentru delicatetea cu care a sensuri, cuvinte, topici si gramatici.

      • Ianuarie 27, 2010 6:01 am

        O să răspund mai pe seară, mai pe noapte, Marius. E de gândit la comentariul tău 🙂

  35. Ianuarie 26, 2010 9:40 pm

    Am uitat un cuvint, sa’mi fie cu iertaciune. Era: ” a creat sensuri, cuvinte, topici si gramatici.”

  36. Ianuarie 26, 2010 10:42 pm

    sa nu uitam ca a creat si o cearta aici. drac gol grasa asta de nichita…

Trackbacks

  1. Salut, bloguitori ai RO.mâniei! « Jurnalul unui bărbat care urăşte femeile

Lasă un răspuns

