Skip to content

David Gilmour: Je crois entendre encore

Ianuarie 24, 2010

Descoperită în paginile provocatoare ale lui Tlon. Bizet ar fi fost mândru, sper, de interpretarea lui Gilmour.

9 comentarii leave one →
  1. Ianuarie 24, 2010 2:30 pm

    Fantastic! Vorbeam până azi doar despre „opera Roger Waters”. De azi vorbesc şi despre „opera David Gilmore”. Şi sper să recuperez şi să stabilesc echilibrul…

  2. vasile_ no_ 5 permalink
    Ianuarie 24, 2010 6:19 pm

    De ce nu ai scris de unde vine – adica Bizet – pescuitorii de perle.Mi-a placut mult interpretarea. Un text metamorfozat. Nu stiu daca se potriveste cu melodia-nu vreau sa zic ca fac concurenta libretistilor lui Bizet.

    Oh,Zeita ,ce ma stapinesti
    Cu sceptrul tau lumina raspindesti
    In inima mea ai intrat
    Acolo unde un secret e pastrat

    Ai descoperit gandul meu curat
    Si pentru asta am de indurat.
    Oh,Zeita, ma poti preface in scrum
    Sa ma arunci ca pe un gunoi in drum.

    Eu nu sunt decat un simplu muritor
    Divina mea stapina,eu tot te ador.
    Merit pedeapsa ce mi-o dai ,e divina
    Eu sunt un sclav ,ce recunoaste a sa vina.

  3. vasile_ no_ 5 permalink
    Ianuarie 24, 2010 6:21 pm

    erata:ultimul rand:eu nu sunt decat un sclav, ce recunoaste a sa vina

    • Ianuarie 24, 2010 6:37 pm

      Stihuitorule, Vasile Al Cincilea, îmi îngădui mici corecturi, stilizări suave în poesia de adorare? Măcar pentru ritmul unora dintre versuri? 🙂 TE rooooog… :):):)

      (M-am prins că-i jucăuşă, m-am prins că-i autoironică şi aşa mai departe wink wink wink… precum spune tizul tău din neam de nobile Surorici Marx. Dar tot simt să-i şlefuim un pic forma. Ce ziiiiiiici? Te rog…)

      Şi n-am zis de Pescuitorii de perle ca să nu par de-a dreptul cultă. Pentru că nu ştiam înainte să-mi dea ghes intuiţia să caut pe google ce-i cu acest Je crois entendre… nu ştiam că e o arie din Bizet şi nici din care operă a dumisale. Aşa că vezi! Am fost cu nasul la nivelul inculturii mele generale :):) Dar bine că ai făcut precizarea. E bine şi e „mulţumeşc frumoş” 🙂

  4. vasile_ no_ 5 permalink
    Ianuarie 24, 2010 6:47 pm

    baga modificari, daca iti convine,totul e prea proaspat,maxim 30 minute, greseli or fi,dar nu m-am dus cu el la nicio editura.

  5. Ianuarie 24, 2010 6:59 pm

    Uraaaaaaaa! Perfect. Modific direct în textul scris de tine, da? Sau vrei să fac o versiune separată? 🙂

  6. vasile_ no_ 5 permalink
    Ianuarie 24, 2010 8:11 pm

    Bag-o direct.Oricum eu am prima varianta.Mi-am dat seama ca textul nu e perfect sincronizat cu muzica.Ar fi trebuit sa respect nr de silabe din textul original.Dar daca asculti muzica si ai in fata textul meu te vei putea sincroniza .E chestie de unde sa luuuungesti silaba si unde s-o scurtezi,cum simte sufletul tau.Cel mai mult conteaza mesajul.Si oricum poate fi un poem -independent de muzica.Bizet a atins perfectiunea in Habanera-textul si muzica -te topesc.Eu m-am informat de pe internet,..Refrenul din Habanera:
    „L’amour est enfant de Boheme,
    Il n’a jamais,jamais connu de loi
    Si tu ne m’aimes pas,je t’aime.
    Si je t’aime,prends garde a toi!
    Si tu ne m’aime pas,si tu ne m’aime pas,je t’aimes
    Mais si je t’aime,si je t’aime,prends gards a toi”

    • Ianuarie 24, 2010 10:45 pm

      Stiu ca esti topit dupa Amorul e-un copil pribeag… 🙂 Ai zis de asta si ai chiar dat link parca si am ascultat la inteleptul tau indemn 🙂 si mi-a plăcut şi mie.

  7. vasile_ no_ 5 permalink
    Ianuarie 24, 2010 10:14 pm

    strofa 4:
    Si din a mea curata iubire
    Nu va ramane decat o amintire
    Amintire din care se vor hrani unii
    Ce vor asculta de glasul inimii.

Lasă un răspuns

