Skip to content

Cine câştigă, lupul sau vulturul?

Ianuarie 1, 2010

Într-o zi bunicul a spus: „Azi o să vă povestesc despre viaţă. O să vă spun despre lupta teribilă care se dă înăuntrul meu.” „Ce luptă, ce luptă?”, au întrebat nepoţii cu ochii strălucind.

„De o parte este un vultur care zboară până în înaltul cerului. Vulturul îşi deschide aripile larg şi se ridică în văzduh pentru tot ce este bun, frumos, cinstit, pentru dragoste, speranţă, prietenie, generozitate. El zboară deasupra norilor. Şi chiar dacă uneori vântul se împotriveşte vulturului şi îl coboară până în vale, ouăle sale rămân pe crestele munţilor cei mai înalţi.”

Copiii bătură din palme cu exclamaţii de bucurie.

„De partea cealaltă  este cel care înfruntă vulturul.  Tot în interiorul meu.” „Cine  îndrăzneşte  asta?”, întrebară nepoţii curioşi.

Bunicul păstră un moment de tăcere. „Un lup înfiorător. Un lup care atunci când urlă îngheaţă sângele în tine. El este frica, invidia, ranchiuna, minciuna, furia, mândria prostească, descurajarea, îndoiala.  Adică tot ce este mai rău în mine. Lupul acesta hămesit trăieşte din greşelile mele şi îşi justifică prezenţa prin toate eşecurile mele. Lupta între vultur şi lup se dă în mine, în voi, în fiecare om.”

Copiii au rămas pe gânduri câteva momente.

„Şi cine câştigă lupta, bunicule? întrebă unul dintre băieţi. Vulturul sau lupul?” Bătrânul răspunse scurt: „Cel pe care îl hrăneşti.”

14 comentarii leave one →
  1. Ianuarie 1, 2010 10:33 am

    ce mai lup sunt! hehe. grrrrrrr!

  2. Ianuarie 1, 2010 11:49 am

    cred ca 90% din noi hranesc doar lupi. e trist, dar asta e…

  3. Ianuarie 1, 2010 12:50 pm

    si ma rog, de ce e trist? dom papillon? te vezi mai bun?

  4. Ianuarie 1, 2010 8:09 pm

    La Multi Ani!!…Tot ce este mai frumos sa te imbrace pentru anul asta…Tot ce este mai bun sa-ti hraneasca inima si lumina ochilor…

  5. Ianuarie 2, 2010 7:03 am

    Lupul alearga prin zapada, vulturul zboara in inaltimi reci. Numai oamul – cel mai parsiv animal de prada – sta la loc caldut. E 2010 si timpul curge in cascada.

  6. Ianuarie 2, 2010 7:06 am

    „oAmul” e intentionat scris. Sa nu ne batem joc de ceva creat dupa chipul si asemanarea Lui.

  7. Ianuarie 2, 2010 8:00 am

    daca nu te corectai, filosof ramaneai….

  8. Ianuarie 5, 2010 3:06 am

    nu, mai grasutule. sunt in aia 90%. stai tranchila, nu te ambala.

  9. Ianuarie 6, 2010 4:36 am

    acum stau si ma gandesc căruia dintre ei îi este foame mai tare…
    frumos scris…

  10. Ianuarie 10, 2010 4:38 am

    NE PLACE VULTURUL CU TOT CE REPREZINTĂ EL DAR, ÎN MOD PERVERS LUPUL E PITIT ÎN FIECARE… DACĂ ÎNTREBI UN PUI DE DAC, VEI AFLA ALTELE DESPRE LUP!

  11. Ianuarie 29, 2010 3:37 am

    Ce e asta, o adaptare proprie a legendei Cherokee cu cei doi lupi?

    • Ianuarie 29, 2010 4:05 am

      Da, ai ghicit, Zalmoxys, o, tu, mare zeu :):)

  12. celina permalink
    Octombrie 8, 2010 7:41 pm

    …măi..măi!!!! am citit de zece ori textul ăsta şi de fiecare dată îl trăiesc la aceeaşi intensitate ba mai mult ..mi se pare muuult superior cu vulturul şi lupul decit orginalul ăla pe care nu îl ştiu dar văd că îl ştie Zamolxe…

    • Octombrie 8, 2010 11:10 pm

      Originalul era cu doi lupi. Şi nu avea detaliile de stare ale copiilor şi bătrânului. Mi s-a părut că e mai aproape de adevăr ideea de înălţare, de verticalitate şi transcendere pe care o aduce vulturul, de aceea am renunţat la cel de-al doilea Colţ-Alb şi l-am chemat pe vultur în poveste 🙂

      Mă bucur că ţi-a plăcut, Celina.

Lasă un răspuns

